arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

آمارهای رحیمی در غیاب احمدی نژاد: ایران، چهارم در تولید علم و هفدهم در اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز در تولید علم به رتبه چهارم جهانی رسیده ایم و این توفیقات در حالی است که با شرایط تحریم ها مواجهیم.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ آقای رحیمی در مراسم گشایش بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران افزود: در شرایط تحریم هفدهمین اقتصاد دنیا را دارا هستیم و این نشان می دهد ملت ایران خوب مقاومت کرده و این تلخی ها بر ما شیرین شده است.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه فرش ، هنر به یادگار مانده از گذشتگان ماست گفت: این هنر نشان می دهد که ملت ایران دارای تمدنی بزرگ و کهن است و در آن مردمانی آگاه و خوش فکر افکار و تخیلات خود را   نقش انداخته اند بنابراین وظیفه مرکز ملی فرش به نمایندگی از دولت است که از آن حفاظت کند. 

وی در ادامه با توجه به مشکلات اتحادیه صادرکنندگان فرش از مرکز ملی فرش خواست تلاش خود را در بهبود امور در همه زمینه های تولید ، صادرات و تامین مواد اولیه فرش به کار گیرد.

رحیمی با تاکید بر لزوم رفع موانع و مشکلات صنعت فرش گفت: اگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان نظری مانند لزوم ممنوعیت نوعی از رنگ را دارند باید از آن حمایت کنیم و آن را وارد نکنیم.

وی با اشاره به سخن یکی از حاضران در جلسه درباره کم توجهی به صنعت ابریشم گفت: ما از تولیدکنندگان ناب ابریشم طبیعی در جهان بودیم اما اکنون وارد کننده این محصول هستیم و این ضعف ماست.

معاون اول رئیس جمهور افزود: با مشغله فراوانی که ما داریم مسئولان مربوط و مرکز ملی فرش باید به مشکلات رسیدگی و به ما منتقل کنند تا اقدام کنیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه های فراوان دشمنان علیه انقلاب اسلامی از بدو پیروزی آن تاکنون گفت: تاریخ سابقه ندارد که ما چشم طمع به دیگران داشته باشیم اما جنگ تحمیلی را به ما روا داشتند و در آن هزار میلیارد دلار خسارت دیدیم .

وی ادامه داد: جنگ که تمام شد موضوع استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را بهانه کردند تا فرش ما را نخرند.

رحیمی با اشاره به توهین صهیونیستی ـ امریکایی اخیر به ساحت پیامبر گرامی(ص) گفت: جماعت صهیونیست برای ایجاد اختلاف میان ادیان توطئه کردند که در این میان تعدادی نیز در دفاع از ساحت پیامبر اعظم (ص) کشته شدند.

وی افزود: این در حالیست که آشوریان در ایران با 25 هزار نفرجمعیت ، در مجلس نماینده دارند و اعضای مجمع جهانی آشوریان که دیروز در نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند اعلام می کردند که هیچ کشوری در هیچ جای دنیا مانند جمهوری اسلامی ایران آشوریان را پناه نداده است .

رحیمی گفت: اگر آمریکایی ها پول هایی را که در عراق، افغانستان و دیگر کشورها هزینه می کنند به کشورهای فقیر اختصاص دهند مشکلات کاهش می یابد و مردم دنیا نیز آنها را دوست خواهند داشت .
نظرات بینندگان