arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

قيمت ارز كاهش مي‌يابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روساي اتاق‌هاي ايران و تهران به همراه قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت عصر امروز يكشنبه از مركز مبادله دارندگان و تقاضاكنندگان ارز بازديد كردند.

به گزارش ايسنا، در اين بازديد مسعود موحدي - قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، با اعلام اين كه اين مركز فردا به طور رسمي كار خود را آغاز مي‌كند، گفت: قرار است در اين مركز ارز با قيمت دو درصد زير نرخ بازار عرضه شود.

وي افزود: در واقع اين مركز يك پنجره واحد است كه در آن همه عرضه كنندگان ارز و تقاضاكنندگان آن مي‌توانند حضور داشته باشند.

او با بيان اين‌كه صندوق توسعه ملي و ارز حاصل از درآمدهاي نفتي، از عرضه كنندگان ارز خواهند بود، افزود: دو بانك عامل ملت و كشاورزي در اين مركز حضور دارند و همه اولويت‌ها به جز اولويت‌هاي اول و دوم مي‌توانند ارز مورد نياز خود را ازاين مركز تهيه كنند.

همچنين محمد نهاونديان - رييس اتاق ايران، با ابراز خرسندي از راه اندازي اين مركز تاكيد كرد كه اين اقدام مي‌تواند در كاهش نرخ ارز موثر باشد.

وي افزود: اين فضا مي‌تواند اختلاف رانتي قيمت ارز را از بين ببرد و نظام شناور مديريت شده را به نوعي ساماندهي كند.

او با تاكيد بر اين‌كه راه‌اندازي اين مركز يك اتفاق مهم است، افزود: اين طرح مي تواند بخشي از نياز بازار را جبران كند. البته قابليت گسترش دارد و تا حدي تلاطم‌ها را از بين مي‌برد.

همچنين يحيي آل اسحاق - رييس اتاق تهران، با بيان اين‌كه راه اندازي اين مركز اقدام مثبتي است و مي تواند بازار ارز را سامان دهد، گفت:‌ البته راه اندازي اين مركز نمي تواند به يكباره اوضاع را بهبود بخشد، ولي تا حدي در اين امر موثر است.

وي با اشاره به اين‌كه عرضه بيشتر ارز مي‌تواند بازار را بيشتر ساماندهي كند، گفت:‌البته بايد يك روش دائمي براي بهبود وضعيت ارز در كشور در نظر گرفته شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
0
49
قیمت ارز با حرف تغییری نمی کند بلکه با عمل پائین می آید نشانه اش حرف های بهمنی . همین که حرف می زند قیمت ارز افزایش می یابد.
نظرات بینندگان