arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

ایران؛ رتبه نخست جهان در کشف ذخایر گازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان کشورهای عربی عضو اوپک در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران طی 5 سال اخیر بالاترین رشد ذخایر گازی جهان را داشته است.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی بیزینس 24 ، سازمان کشورهای عربی عضو اوپک اعلام کرد افزایش ذخایر گازی ایران، امارات و شوروی سابق موجب شده است تا میزان ذخایر جهانی گاز تا پایان سال 2011 میلادی بیش از 21 تریلیون متر مکعب افزایش یابد.

بر اساس این گزارش روسیه همچنان بزرگترین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد و پس از این کشور، ایران و قطر در رتبه های دوم و سوم هستند. این گزارش افزود امارات دومین اقتصاد بزرگ در بین کشورهای عربی بیش از شش تریلیون متر مکعب ذخایر گازی در اختیار دارد . عربستان، آمریکا و ترکمنستان نیز در رتبه های چهارم تا ششم قرار دارند و امارات نیز از این لحاظ در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

بر این اساس میزان ذخایر جهانی گاز طبیعی از 172.9 تریلیون متر مکعب در پایان سال 2007 میلادی به بیش از 193.8 تریلیون متر مکعب تا پایان سال 2011 میلادی رسیده است .

ایران با بیشترین میزان رشد ذخایر گازی در این مدت روبرو شده است . ذخایر گازی ایران از 26.8 تریلیون متر مکعب به بیش از 33 تریلیون متر مکعب افزایش یافته است .

ذخایر گازی ترکمنستان نیز به 7.5 تریلیون متر مکعب رسیده است و ذخایر گازی آمریکا نیز از 5.9 تریلیون به بیش از 7.7 تریلیون متر مکعب رسیده است .

میزان ذخایر گازی روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق نیز از 57 تریلیون متر مکعب به بیش از 61.3 تریلیون متر مکعب رسیده است .

ذخایر گازی روسیه نیز در این مدت بدون تغییر باقی مانده و به بیش از 47.5 تریلیون متر مکعب رسیده است . روسیه بیش از یک چهارم ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد .

میزان ذخایر گازی قطر نیز از 25.6 تریلیون متر مکعب به کمتر از 25.2 تریلیون متر مکعب کاهش یافته است . ذخایر گازی عربستان نیز از 7.3 تریلیون به بیش از 8.01 تریلیون متر مکعب رسیده است . ذخایر گازی امارات نیز به 6.09 تریلیون متر مکعب رسیده که این رقم معادل 3.1 درصد کل ذخایر جهانی گاز است .

منبع : فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
چه فایده وقتی 2 تا استادیوم فوتبال در حد دسته سوم کره جنوبی هم نداریم و 20 سال است نتوانسته ایم یک استادیوم 15 هزار نفری را بسازیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
خوب که چی!!!!
نتیجه؟؟؟؟

بدبختی بیشتر!!!
طمع بیشتر!!!
فرصت سوزی بیشتر!!!!
... !!!!
نظرات بینندگان