arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

درخواست انگلیس، فرانسه و آلمان برای دور جدید تحریم های اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار تحمیل دور جدید تحریم ها علیه ایران شدند.

به گزارش فارس، دیپلمات های آگاه روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری «فرانسه» اعلام کردند که کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان رسما خواستار اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه برنامه هسته ای تهران شده اند.

یکی از دیپلمات های اروپایی که تمایلی به افشای نامش نداشت، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است همزمان با سخت تر شدن زور آزمایی ها علیه ایران، وزرای امور خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان هفته گذشته در نامه ای به «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار اقدامات سختگیرانه تر علیه ایران شده اند.

در این خبر آمده است که کار روی جزئیات اقدامات جدید علیه برنامه هسته ای ایران همچنان ادامه دارد اما وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بحث درباره این اقدامات را در نشست 15 اکتبر سال جاری میلادی (24 مهر) در بروکسل دنبال خواهند کرد.

بر اساس این خبر، یک مقام غربی دیگر ضمن تائید درخواست صورت گرفته از سوی کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان جهت تحمیل تحریم های جدید علیه ایران، اینطور گفته است: شدت بخشیدن به تحریم ها یک ضرورت برای ماست؛ ما فکر می کنیم که هنوز زمان برای رسیدن به یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک باقی است و این همان چیزی است که ما برای آن تلاش می کنیم.

این مقام آگاه غربی نیز که تمایلی به افشای نامش نداشت، در ادامه مدعی شد: اما ما نمی توانیم وجود تسلیحات هسته ای را در دست ایران بپذیریم.

خبر درخواست این سه کشور اروپایی برای تحریم های جدید علیه ایران در شرایطی گزارش می شود که بر اساس این خبر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است روز پنج شنبه هفته جاری، نشستی را با حضور 6 کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، آمریکا، روسیه و چین که درصدد مذاکره برای رسیدن به یک راه حل در قبال ایران هستند، مدیریت کند.

اشتون هفته گذشته با دکتر «سعید جلیلی» مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در کنسولگری ایران در شهر «استانبول» ترکیه دیدار داشت؛ اشتون بعد از این مذاکرات بود که نشست خود با شرکای سازمان ملل در نیویورک در هفته جاری را تائید کرد.
نظرات بینندگان