arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

مافیای "پیچ" هم آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك توليدكننده پيچ در شهرك صنعتي عباس آباد گفت: افراد با نفوذ به اندازه پنج سال نياز بازار پيچ وارد و در انبارها نگهداري مي‌كنند.

به گزارش انتخاب ، رضا شعباني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: قيمت و كيفيت پيچ‌هاي وارداتي (چيني) با توليدات داخلي كاملا متفاوت است. محصولات بي‌كيفيت وارداتي با قيمت پايين توانسته‌اند گوي سبقت را در زمينه فروش از توليدات با كيفيت داخلي بربايند.

وي ادامه داد:‌ پيشي گرفتن فروش محصولات چيني به دليل توجه بيشتر مردم به قيمت است تا كيفيت. دليل قيمت بالاي محصولات داخلي نيز خريد مواد اوليه (مفتول) با كيفيت بالاست.

او خاطرنشان كرد: مواد اوليه موجود در بازار يا از كشورهاي اوكراين، روس، تركيه و چين وارد شده‌اند كه در داخل بنا بر سفارش مشتري با فرايند نازك‌كاري براي توليد آماده مي‌شوند يا اين‌كه توليد داخل بوده كه كارخانه ذوب‌آهن اصفهان با قيمتي حدود 200 تا 300 تومان گران‌تر از مشابه وارداتي در هر كيلوگرم آن را به فروش مي‌رساند.

اين توليدكننده پيچ گفت: توليد در كشور حدود 90 درصد افت داشته كه اين افت به سبب واردات كالاهاي نامرغوب، اجراي هدفمندي يارانه‌ها، بي ثباتي بازار ارز و قوانين دست و پاگير در زمينه بيمه و ماليات است، ولي با تمام اين مشكلات اگر مواد اوليه مرغوب با قيمت مناسب در اختيار داشته باشيم، مي‌توانيم در اين واحد سالانه 400 تن پيچ با كيفيت توليد كنيم.

شعباني در پايان گفت: اگر مشكلات مطرح شده برطرف شوند، شهرك‌هاي صنعتي محلي فوق العاده براي سرمايه‌گذاري‌ است كه تمام امكانات مواد اوليه و رفاهي را در خود جاي داده‌اند.
نظرات بینندگان