arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

آیا حضرت عیسی (ع) متاهل بوده است؟ / ازدواج مسیح باعث بحران در «مذهب کاتولیک» می شود

در این متن که به زبان قبطی است، آمده است: عیسی به حواریون گفت که همسر من» و در بخش دیگری از متن از قول عیسی مسیح گفته می‌شود: او (همسرم) می‌تواند از جمله حواریون من باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


قدیمی ترین تصویر منسوب به حضرت عیسی مسیح (ع) و بازآرایی آن

یک قطعه کوچکی کشف شده، نشان می دهد که حضرت عیسی (ع) ازدواج کرده بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛  در این متن که به زبان قبطی است، آمده است: عیسی به حواریون گفت که همسر من» و در بخش دیگری از متن از قول عیسی مسیح گفته می‌شود: او (همسرم) می‌تواند از جمله حواریون من باشد.

 این قطعه کاغذ حاوی هشت خط دست‌نوشته در یک طرف و شش خط در طرف دیگر است و ظاهرا بخشی از متن مباحثه یا مکالمه عیسی مسیح با حواریون اوست.

ازدواج مسیح؛ پیامدی مهم برای مسیحیان

قرن‌هاست که بحث‌ها و مناقشه‌ها در مورد احتمال متاهل بودن عیسی مسیح ادامه دارد و بسیاری با توجه به این که در متن انجیل بار‌ها و بار‌ها از مریم مجدلیه نام برده شده معتقدند که عیسی مسیح با این زن روابطی داشته است. حدس و گمان‌ها در مورد این مسئله یکی از محورهای اصلی رمان پرفروش «رمز داوینچی» به قلم دن براون نیز بود.

در سال‌های پس از مرگ عیسی مسیح مسیحیان همواره در مورد طریقت درست و پیروی از منش و شیوه زندگی عیسی مسیح بحث و جدل داشتند. پروفسور کارن کینگ می‌گوید که شاید تنها معنای این مدرک تاریخی این باشد که برخی از مسیحیانی که در قرن‌های بعد زندگی می‌کردند معتقد بودند که عیسی مسیح متاهل بوده است.

اما این کشف در صورت تایید برای دین مسیحیت و پیروان آن پیامدهای مهمی خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛  مجرد بودن عیسی مسیح یکی از دلایل اصلی است که در مذهب کاتولیک کشیشان برای همیشه از نزدیکی به زنان و ازدواج خودداری می‌کنند.

این کشف در عین حال بر نقش زنان در کلیسا نیز تاثیر خواهد گذاشت، چون در این جملات این طور از قول عیسی مسیح نقل شده که همسرش نیز می‌تواند «از جمله حواریون وی باشد».

نظرات بینندگان