arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

وزیر ارتباطات: امیدواریم گوگل از فیلتر شدن آن در ایران درس عبرت بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فیلتر شدن گوگل و جی میل در ایران گفت: این اقدام در پاسخ به درخواست های زیاد مردم بود و امیدواریم شرکت گوگل از این اقدام درس عبرت بگیرد.

به گزارش ایرنا، ˈرضا تقی پورˈ روز چهارشنبه در حاشیه پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال انتشار فیلم توهین به پیامبر اکرم (ص) در یوتیوب که از زیرمجموعه های گوگل است درخواست های بسیاری از سوی مردم به کمیته فیلترینگ رسید که خواستار برخورد با این شرکت شده بودند.

وی ادامه داد: فیلترینگ سایت گوگل و جی میل به دستور مقام قضایی صورت گرفته و تا مادامی که حکم جدید قضایی در این خصوص صادر نشود این فیلترینگ ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم که این شرکت از این اقدام انجام شده درس عبرتی گرفته باشد و به مقدسات مسلمانان توهین نکند.

تقی پور در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد مشکلات برای مردم به علت در دسترس نبودن جی میل آنها گفت: پیشتر به مردم توصیه هایی در خصوص استفاده از ایمیل های داخلی شده بود که امیدواریم مردم از ایمیل های داخلی استفاده کنند تا در هنگام وقوع چنین اتفاقاتی با مشکل مواجه نشوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فیلتر شدن جی میل و گوگل را همزمان با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات غیرمرتبط دانست و گفت: این موضوع به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ارتباطی نداشته و در پاسخ به انتشار فیلم توهین آمیز به ساحت پیامبر (ص) بوده است.

تقی پور افزود: زیرساخت های لازم برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای 42 هزار دستگاه اجرایی آماده شده است که به ترتیب و با اولویت انجام می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
25
79
کی درس عبرت بگیره؟ ما یا گوگل؟
نظرات بینندگان