arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

خوشحالی آمریکا از سقوط ارزش ریال: نشان دهنده موفقیت تحریم هاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در حالی که کارشناسان بخشی از دلایل بالا رفتن قیمت ارز را ناکارامدی تصمیمات دولت و بالا بودن حجم نقدینگی در دست مردم می دانند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه، دهم مهرماه، با اشاره به سقوط چشمگیر واحد پول کشورمان، گفته است که افت ارزش پول ملی ایران نشان از موفقیت تحریم های تنبیهی بین المللی برای متوقف کردن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی است.

به گزارش سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا، ویکتوریا نولاند در گفت و گو با خبرنگاران در ادامه مدعی شده است که ایران به طور روزافزونی از تاثیر تحریم های سنگین غرب برای ممانعت از فروش نفت خود رنج می برد.

به گفته وی، ایران هر چه بیشتر از سیستم مالی جهانی منزوی می شود و حجم چشمگیری از نفت ایران از فروش در بازارهای جهانی باز می ماند.

او بدون اشاره به مشکلات مردم ایران، مدعی شده است که ارزش پول ملی ایران در حال سقوط است و شرکت های بین المللی نیز از هرگونه مراوده با شرکت های ایرانی خودداری می کنند.

به گفته وی، «از نظر ما این واقعیت نشان دهنده موفقیت روزافزون و متوقف نشدنی فشارهای بین المللی است که همه جامعه جهانی بر روی اقتصاد ایران اعمال کرده است. ایران تحت فشار غیر قابل انکاری است».

به گزارش خبرگزاری آلمان، مقام رسمی اروپایی گفته است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۱۵ اکتبر، دو هفته بعد، در لوکزامبورگ درباره دور جدید تحریم ها علیه ایران مذاکره خواهند کرد.

نظرات بینندگان