arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

احمدی‌نژاد عادت کرده مشکلات را بدوش دیگران بیندازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه عملکرد دولت موجب انباشت معوقات بانکی شده است، گفت: احمدی‌نژاد عادت کرده است که مشکلات کشور را با فرافکنی به دوش دیگران بیاندازد.

به گزارش انتخاب ، محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به سخنان احمدی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: احمدی‌نژاد به این فرافکنی‌ها عادت کرده و اینکه مشکلات کشور را به دیگران نسبت داد، جای تعجب ندارد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این گفته احمدی‌نژاد که هیچ یک از  قوا، موضوع معوقات بانکی را پیگری نمی‌کند،‌ افزود: اگر رئیس جمهور نگاهی به عقب بیاندازد و پرونده اختلاس بزرگ مالی را بررسی کند، متوجه می‌شود که این کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم بود که فعالانه به این موضوع پرداخت.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل نود مجلس کارگروهی ویژه برای رسیدگی به معوقات بانکی تشکیل داده است، یادآور شد: اگرچه نمایندگان مجلس بحث تسهیلات بانکی را به طور جد پیگیری می‌کند و  درباره افرادی که تسهیلات را دریافت کرده و چگونگی هزینه‌کرد آنها تحقیق می‌کنند اما مدیریت نظام بانکی کشور که متولی ارائه تسهیلات است با قوه مجریه و دولت است. دولت باید نظارت خود را در موضوعات بانکی تقویت کند تا مشکلات بعدی را ایجاد نکند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه اگر کاری در حوزه مطالبات بانکی پیش رفته است، به دلیل پیگیری‌های مکرر مجلس بوده است، تصریح کرد: علت این فرافکنی‌ها این است که دولت در انجام بخشی از وظایفش دچار مشکل شده و زیر سوال قرار گرفته است. بنابراین تلاش می‌کند با متهم کردن دیگران، نابسامانی های مدیریتی و اقتصادی کشور را از خود سلب مسئولیت کند.

وی گفت: این گونه اظهارات به هیچ وجه به صلاح کشور نیست. زمانی که رهبری تاکید کرده‌اند که قوا از مجادله پرهیز کنند،‌ این اظهارات هیچ جایگاهی ندارد.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وظیفه مجلس این است که در برابر تخلفات قانونی دولت، تذکر دهد و صدایش بلند شود اما در برخی موارد مجلس به دلیل رعایت مصالح نظام، کوتاه آمده و از مجادله پرهیز کرده است و همین موضوع باعث سواستفاده مسئولان دولت شده است.
نظرات بینندگان