arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

هشدار ناجا به بازاریان و واکنش به حوادث امروز/ پیامکهای تعطیلی بازار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس اماکن عمومی گفت: بازار تهران تعطیل نیست و پلیس با صنوفی که برای اخلال مغازه های خود را تعطیل کرده اند بر اساس حکم قضایی برخورد می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر سرهنگ خلیل هلالی ظهر امروز در خصوص حوادث رخ داده در بازار تهران گفت: همیشه جمعیت شناوری نیز در بازار حضور دارند . حضور چند نفر و تماشای اوضاع دلیل بر تجمع و تعطیلی نیست و خبری تاکنون در خصوص تعطیلی بازار نداشته ایم.

وی در خصوص برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی گفت: بر اساس قانون هر واحد صنفی بر اساس نظر اتحادیه می تواند تا 15 روز بسته باشد اما اگر فردی به منظور اخلال در نظام اقتصادی یک روز نیز مغازه خود را تعطیل کند مرتکب جرم شده و مرجع قضایی در صورت تشخیص اخلالگری با این افراد برخورد می کند.

رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس نیز بر اساس قانون و پس از صدور حکم قضایی واحد صنفی متخلف را پلمپ می کند.

 


برخی به دنبال اخلال‌گری در بازار تهران هستند؛ بازار تعطیل نیست


کریمی اصفهانی گفت:‌ برخی به دنبال اخلال‌گری در بازار(تهران) هستند و ما انتظار داریم که نیروی انتظامی این مساله را پیگیری کرده و با اخلال‌گران برخورد کند.

دبیرکل انجمن اصناف و بازار در گفت‌‌وگو با ایسنا، اظهار داشت:‌ بازار تعطیل نیست و اکنون نیز شرایط عادی را طی می‌کند.

وی افزود: ما با اکثر اتحادیه‌ها صحبت کردیم و آنها نیز اعلام کردند که شرایط عادی است و هیچ تمایلی برای بسته شدن بازار وجود ندارد.

کریمی اصفهانی همچنین گفت: برخی به دنبال اخلال‌گری هستند که این اخلال‌گری‌ها از خارج از بازار به آن تزریق شده است و ما انتظار داریم که نیروی انتظامی این مساله را پیگیری کرده و با اخلال‌گران برخورد کند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل این اخلال‌گری‌ها را چه چیزی و از چه کسانی می‌دانید؟ گفت: دلیل این کار را نمی‌دانیم، اما گویا تعدادی ماموریت پیدا کردند که این کار را انجام دهند. به هر حال ما با اتحادیه‌‌ها صحبت کردیم و آنها اعلام کردند که شرایط عادی است.

دبیرکل انجمن اصناف و بازار در پاسخ به اینکه درحال حاضر برخی شایعات درباره تعطیل بودن بخش‌هایی از بازار وجود دارد، تصریح کرد: شاید در بخش‌هایی مانند خرازی‌ها مشکلاتی باشد، اما به طور کلی اینگونه نیست و ما با اتحادیه خرازی‌ها نیز صحبت کردیم که گفتند شرایط عادی است.

پیامک های مشکوک و تلاش برای اخلال در بازار

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در گفت و گو با خبرنگار زندگی، با اشاره به تعطیلی برخی از مغازه های بازار تهران در اعتراض به نوسانات نرخ ارز، ابراز داشت: این امر یک توطئه ای است که معلوم نیست از کجا ساخته و پرداخته شده است .

وی تاکید کرد: از روز گذشته پیامک هایی به برخی بازاریان مبنی بر تعطیلی مغازه ها ارسال شد، از دیگر سو بخشی از بازار به لحاظ اینکه کارگران به تعطیلی مغازه ها علاقه مند بودند، تعطیل شد.

کریمی اصفهانی شایعه اعتصاب بازار تهران را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی وجود ندارد، چرا که بازار قماش و فرش به عنوان دو نقطه اصلی باز است و سایر صنف ها نیز به فعالیت خود ادامه می دهند.

دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار خاطر نشان ساخت: تنها در گوشه و کنار بازار تعدادی از مغازه ها تعطیل کرده اند و معلوم نیست این کار از کجا دیکته شده است.

وی تاکید کرد: تعطیلی های بازار به صورت صنفی نبوده است و تنها نوشت افزار و خرازی ها به صورت محدود مغازه های خود را تعطیل کرده اند.

به گفته کریمی اصفهانی هم اکنون صرافی های بازار تهران کار خود را انجام می دهند و این صنف از بازار حالت عادی دارد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری  در پایان با اشاره به رایزنی ها برای بازگشایی مغازه ها، گفت: در این زمینه وظیفه داریم که رایزنی کنیم و وظیفه خود را نیز انجام خواهیم داد.

نظرات بینندگان