arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

اعلام میزان مصرف روزانه بنزین در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با رد منفی‌بودن تراز مصرف و تولید بنزین، از وارد‌ مدار شدن پروژه‌های بنزین‌سازی پالایشگاه‌ها تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش انتخاب ، علیرضا ضیغمی در گفت‌وگو با ایسنا، با پیش‌بینی کاهش مصرف بنزین در روزهای آینده اعلام کرد: روند پیشرفت پروه‌های پالایشگاهی کشور مناسب است و طبق برنامه تا پایان امسال با بهره‌برداری از این طرح‌ها تولید بنزین کشور افزایش می‌‌یابد.

وی با اشاره به دو طرح‌های بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران و آبادان که پیش ازاین در مدار تولید قرار گرفته است گفت: به زودی نیز قرار است طرح‌های پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اراک و لاوان به بهره‌برداری برسد.

وی هم‌چنین از وارد مدار شدن طرح‌های بنزین‌سازی پالایشگاه‌های تبریز، اصفهان و بندر‌عباس تا پایان امسال و نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: با تکمیل طرح‌های پالایشگاهی کشور علاوه بر تامین بنزین مورد نیاز کشور می‌توان نسبت به صادرات این فرآورده نیز اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوده‌های نفتی با اشاره به این‌که در سال 85 و قبل از عرضه سوخت با کارت و اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها مصرف بنزین بیش از 73 میلیون لیتر در روز بود، گفت: با اجرای این قانون میانگین مصرف بنزین کاهش چشم‌‌گیری یافت به‌طوری که میانگین مصرف روزانه بنزین سال گذشته 60 میلیون لیتر بود.

وی با اعلام این‌که در حال حاضر میانگین مصرف روزانه بنزین 63 تا 64 میلیون لیتر در روز است، خاطر نشان کرد که با وجود آنکه در طی شش سال گذشته هر سال حدود یک میلیون خودرو وارد خیابان‌ها ‌شد، اما توانستیم با همکاری مردم مصرف این فرآورده را به خوبی کنترل کنیم.

ضیغمی با تاکید بر این‌که مشکلی برای تامین بنزین مورد نیاز کشور نداریم، اظهار کرد: تولید بنزین در واحد‌های پتروشیمی موقتی است و تنها از محصولات پتروشیمی(ریفرمت) به عنوان افزایش‌دهنده‌ اکتان بنزین استفاده می‌‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
0
2
الان سه هفته است طرف ما بنزين سوپر نيست !

اگه مشكلي ندارين چرا عرضه نميشه ؟
نظرات بینندگان