arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

وزیر ورزش: احمدي‌نژاد يك استراتژيست ورزشي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد عباسي گفت: رييس جمهور ما يك استراتژيست ورزشي است چرا كه حرفهايش هميشه فتح بابي براي ايجاد موفقيتهاي جديد است.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، وزير ورزش و جوانان در مراسم تجليل از قهرمانان پاراالمپيكي اظهار كرد: برگزاري چنين مراسمي باعث دلگرمي ورزشكاران است و به حركت ما در مسير شتاب مي‌دهد. اخيرا سازمان بهداشت جهاني اعلام كرده كه 10 درصد مردم جهان معلول هستند. از اين بين 80 درصد معلولان مربوط به كشورهايي هستند كه تحت سلطه ساير كشورها قرار داشتند. قطعا مدال آوري معلولان و حضورشان در ميادين ورزشي تاثيرگذار است و مي‌تواند افرادي را كه احساس ياس و نااميدي دارند نجات دهد.

موفقيت در بازيهاي نظير المپيك و پارالمپيك ضريب خودباوري را در ملت ما چند برابر افزايش داده است. هيچ كس نمي‌تواند انكار كند كه در اين موفقيت‌ها تلاش دولت كم بوده است. به اعتقاد من احمدي‌نژاد يك استراتژيست ورزشي است. حرفهاي رييس جمهور هميشه فتح بابي شده كه برنامه‌ريزي براي كسب موفقيتهاي بيشتر صورت گيرد.
 
عباسي ضمن تبريك مجدد به خاطر موفقيتهاي كشتي فرنگي و وزنه‌برداري در بازيهاي المپيك لندن به محمد بنا و كوروش باقري تصريح كرد: من از رييس جمهور تشكر مي‌كنم كه مدال پرافتخاري را به مربيان ورزشي اهداء كرد. اين نشان لياقت متعلق به همه مربيان است، چرا كه همه شايستگي آن را دارند از خسروي‌وفا هم تشكر مي‌كنم كه با همت بسيار زياد و دلسوزي فراوان كمك كرد كه چنين نتايجي رقم بخورد.
 
مسوولان كميته المپيك و فدراسيون‌ها هم زحمات زيادي كشيدند تا قهرماني‌هاي بزرگي به دست بيايد. اين نتايج نهايت آرزوي ما نبود، ولي بهترين نتيجه در تاريخ ورزشي ايران بود. در طول يكسال گذشته كارهاي بسيار بزرگي در ورزش انجام شده كه مقام معظم رهبري چندين بار به خاطر آن موفقيت‌ها پيام دادند. در برخي موارد ما حتي باور هم نمي‌كرديم كه بتوانيم به جايگاهي برسيم كه خوشبختانه موفق حاصل شد و توانستيم چشم‌انداز بزرگتري داشته باشيم.
 
وزير ورزش و جوانان با اشاره به بازيهاي آسيايي 2014 كره اضافه كرد: طبق هدفگذاري‌هايي كه صورت گرفته ما بايد افزايش تعداد مدال طلا را داشته باشيم. در بازيهاي گوانگ‌جو 20 مدال طلا گرفتيم كه در كره بايد به 35 تا 40 طلا برسد. مجموع مدال‌ها هم بايد به 80 تا 90 مدال برسد. براي اين كار هم مقدمات خوبي در وزارت ايجاد شده كه از جمله آن مي‌توان به راه‌اندازي 18 پايگاه استعداديابي اشاره كرد. ما فرصتهايي در رشته‌هاي قايقراني، تيراندازي،‌ دووميداني، جودو و بوكس بايد ايجاد كنيم. در رشته‌هاي شمشيربازي، تير و كمان و بيليارد هم امكان كسب مدال است.
 
وي ادامه داد: ما چند روز قبل با دوستان كميته ملي المپيك صحبتهايي داشتيم. افق‌هايي هم تعيين شد تا با وحدت رويه به كارمان ادامه دهيم. شما به ما توصيه كرديد كه در بازيهاي آسيايي دوم شويم، من گفتم كه دوستان ما مي‌گويند كه كسب عنوان سومي مناسب است، اما شما دوباره خواستيد كه ما تلاش كنيم. ما مسير شما را مي‌رويم تثبيت مقام چهارمي و رسيدن به عناوين سومي و دومي نياز به لوازمي دارد كه بايد در جلسات كارشناسي به بحث گذاشته شود. از طرفي 54 سهميه بازي‌هاي لندن بايد به 100 سهميه برسد.
 
تيم‌هاي واليبال و بسكتبال ما به المپيك بسيار نزديك بودند. خيلي افسوس خورديم كه نتوانستند سهميه بگيرند. به ويژه واليبال كه بسيار پرافتخار ظاهر شد و به ليگ جهاني راه يافت. هندبال هم به نظر من مي‌تواند به المپيك برسد. در مواد پرتابي در رشته، دووميداني در جودو و بوكس به همراه رشته‌هاي تكواندو، وزنه‌برداري و كشتي شانس مدال داريم. در لندن نتايج بسيار عالي بود كه توانستيم از رده 51 به 18 برسيم. اين نتايج براي مردم ايران تحسين برانگيز بود. براي تك رقمي شدن جايگاه ايران در المپيك هم بايد 10 طلا بگيريم. ورزشكاران ما 9 بار به فينال رسيدند. پس افزايش آن به 10 بار ممكن است براي بازيهاي پارالمپيك برزيل هم بايد 15 طلا كسب كنيم. ما ظرفيت داريم كه مدال‌ها را در رشته دو و ميداني و ورزش نابينايان افزايش دهيم.
نظرات بینندگان