arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

سر کار رفتن رسانه داخلی از طنز روزنامه آمریکایی و پیش‌بینی کیسینجر از نابودی اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی رسانه های داخلی در روزهای اخیر به انتشار مطلبی به نقل از یکی از نویسندگان آمریکایی پرداخته اند که این مطلب از اساس جنبه طنز داشت و نویسنده این مطلب نیز به واسطه طنازی و تولید شایعات بی اساس شهره آفاق است.

به گزارش بازتاب ؛ برخی رسانه های کشورمان به نقل از پایگاه اینترنتی اینکویستر نوشته بودند:

پیش‌بینی کیسینجر: تا 10 سال آینده اسرائیل وجود ندارد

«"سیدنی آدامز" ستون نویس نشریه نیویورک پست در مقاله اخیرش به موضوع بسیار مهمی اشاره کرده و نوشت که هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا پیش‌بینی کرده که ظرف 10 سال آینده شاهد پایان اسرائیل خواهیم بود. سیدنی آدامز گفت: به من گفته شده که هنری کیسینجر پیش‌بینی مهمی در مورد آینده اسرائیل کرده است و من عینا کلمه به کلمه حرفهای وی را بازگو می‌کنم. کیسینجر گفته است: " ظرف 10 سال آینده دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت."در حالیکه هنری کیسینجر در حقیقت یک یهودی است اما وی در مورد اینکه نسبت به اسرائیل دوستانه عمل کرده باشد، فرد شناخته‌ای شده نیست.


حال هدف کیسینجر از گفتن نابودی اسرائیل ظرف 10 سال آینده چه بوده و بر چه مبنایی این موضوع را مطرح کرده است؟  آیا وی با گفتن این جمله به دنیا در مورد خطر تنش میان اسرائیل و ایران هشدار داده است؟آیا وزیر خارجه اسبق آمریکا قصد داشته تلویحی به این موضوع اشاره کند که اگر مذاکرات بر سر تشکیل کشور مستقل فلسطین شکست بخورد، اسرائیل مجبور می شود پنج میلیون عرب بیشتر را جذب کند که این باعث می شود اکثریت یهودی نشین اسرائیل پایان یابد؟


آیا کیسینجر می خواسته با این جمله رای دهندگان یهودی را بترساند تا آنها در مورد حمایتهای گسترده شان از اوباما تجدیدنظر کنند و به میت رامنی در انتخابات آتی که یک حامی صریح اسرائیل است، رای دهند؟هنری کیسینجر از سالهای 1973 تا 1977 به عنوان وزیر خارجه دولتهای ریچارد نیکسون و جرالد فورد روسای جمهور اسبق آمریکا فعالیت می کرد.
»

 این در حالی است که سندی آدامز عمدتاً به واسطه انتشار شایعات بی اساس شهرت یافته و در عین حال یک کمدین است و این مطلب نیز در همین راستا در روزنامه نیویورک پست متعلق به رابرت مرداک صهیونیست منتشر شده و اتفاقاً مسئله ای که خبرنگار ما را پیگیر صحت و سقم چنین خبری کرد، انتشار این خبر در چنین روزنامه ای بود که  اخیرا توهین بی سابقه ای به دکتر احمدی نژاد کرده بود

به نظر می رسد، رسانه های گروهی پیش از آنکه جهت گیری اخبار را برای بازنشرش مورد توجه قرار دهند، می بایست بر روی اصالت آن تمرکز داشته باشند، چرا که ‫این گونه اشتباهات رسانه ای که تا حدودی نیز اجتناب ناپذیر می نماید، می تواند باعث کاهش اعتماد مخاطبان شود‬ و آن زمان پوشش اخبار واقعی در خصوص جنایات و وضعیت کنونی رژیم اسرائیل نیز باورپذیری اش را نزد بخشی از مخاطبان از دست خواهد داد.

نظرات بینندگان