arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱

احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون ورزش مجلس از احتمال برگزاری جلسه‌ای میان نمایندگان قبل از جلسه علنی روز یکشنبه، شانزدهم مهر، مجلس برای خروج استیضاح عباسی از دستور کار خبر داد.

به گزارش انتخاب ، سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ادعای معاون پارلمانی وزارت ورزش مبنی بر تلاش هیئت رئیسه مجلس برای انصراف امضاکنندگان استیضاح عباسی گفت: من از جانب هیئت رئیسه مجلس تلاشی برای منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش مشاهده نکردم ولی تلاشهای مختلفی از سوی برخی نمایندگان و یا حتی برخی از مردم و دولتمردان دیده شد که استیضاح را در شرایط فعلی و با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی، حرکتی انحرافی دانسته اند.

نماینده تفت و میبد در مجلس افزود: عده ای معتقدند، نباید موضوع استیضاح وزیر ورزش را جزو اولویت‌ها دانست و در حال حاضر باید تمام هم و غم خود را مصروف کنترل بحرانهای اقتصادی و برخورد و مقابله با برخی مدیران ضعیف دستگاههای این حوزه کرد. عضو فراکسیون روحانیون مجلس اضافه کرد: با چنین استدلالهایی، احتمال زیادی وجود دارد که تعدادی از نمایندگان از درخواست خود برای استیضاح عباسی منصرف شوند و امضای خود را پس بگیرند؛ ولی هنوز تعداد امضاها از حد نصاب پایین تر نیامده است. این نماینده مجلس نهم توضیح داد: بدشانسی وزارت ورزش که از قدرت لابی گری خوبی نیز برخوردار است، این بود که مجلس در این هفته جلسه علنی نداشت و نمایندگان شهرستانها که عمدتا این استیضاح را امضا کرده اند، در حوزه های انتخابیه به سر می برند و دسترسی به آنها برای وزارتخانه مشکل بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه "طبق قانون، هیئت رئیسه نمی تواند جلسه استیضاح را به روز دیگری موکول کند" ادامه داد: من احتمال میدهم جلسه مختصری قبل از جلسه علنی روز یکشنبه(شانزدهم مهر) برگزار شود و با وساطت برخی نمایندگان با سابقه تر، موضوع استیضاح به احتمال زیاد منتفی خواهد شد. عضو فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد: در این حالت هم به افکار عمومی که نگران ارز هستند، توجه شده و هم شائبه معامله نمایندگان با وزارتخانه از بین می رود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
0
0
استیضاح وزیر اقتصاد مهمتر است یا وزیر ورزش؟
نظرات بینندگان