arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱

واکنش احمد خاتمی به وضعیت اقتصادی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطيبب نماز جمعه با اشاره به وضعيت اقتصادي حاكم بر كشور تصريح كرد: در عرصه اقتصادي امروز به شدت نياز به تقوا داريم برخي به چه دليل احتكار مي كنند؟ پس خدا و دين كجا رفته ؟ وقتي وضع چنين است عده‌اي سوءاستفاده چي نيز استفاده مي كنند. هر گونه اخلال اقتصادي بي تقوايي است اين كه عده‌اي نبض ارز را به دست بگيرند و آب به آسياب دشمن بريزند، بي تقوايي است.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، سيداحمد خاتمي در خطبه اول نماز جمعه تهران در ادامه سلسله بحث‌هاي مطرح شده درباره اصول اساسي اخلاقي اسلام به يقين به خدا اشاره كرد و گفت: يقين يكي از زيرمجموعه‌هاي مبحث انس با خدا است، خداوند به وعده‌هايش عمل مي‌كند. طبق آيات قرآن اگر امتي و جامعه‌اي با خدا بود، در مشكلات نمي ماند و گير نمي‌كند.

وي افزود: خداوند در قرآن مي فرمايد جامعه اي كه با خدا قهر كند و منشش منش خدايي نباشد منتظر عنايات خدا نباشد، آن كه از ياد خدا اعراض كند بايد بداند كه در زندگي با بن بست مواجه مي‌شود.

خاتمي در ادامه با تشكر از حضور فرمانده و تعدادي از پرسنل نيروي انتظامي در نماز جمعه گفت:‌ امنيت اساسي ترين مبناي هر پيشرفتي است، پيشرفت فرهنگي اقتصادي و سياسي امنيت مي خواهد و عزيزان نيروي انتظامي در اين زمينه فعال هستند.

وي همچنين با انتقاد از ترويج بدحجابي در جامعه گفت: اگر جامعه اي كوچه و خيابان و بيمارستانش بوي اعراض از ياد خدا بدهد، اين بدحجابي‌هاي گسترده سبب مي شود عنايت خدا از جامعه كم شود؛ چرا بنده خدا نباشيم؟ خانم محترمي كه رعايت حجاب ديني را نمي كني با خدا كار نداري؟ بيمار شدي و گرفتار شدي سراغ چه كسي مي روي؟

وي خاطرنشان كرد: ايمان به خدا و پيامبر(ص) و امام مصداق برجسته ايمان است و تقوا هم تجلي ايمان است.در عرصه سياسي بايد اهل تقوا باشيم، امروز اين نظام اسلامي پرچم لااله الا الله و محمدرسول الله را در جهان بلند كرده است و پرچم علي ولي الله را در كشور اسلام و قرآن با افتخار به اهتزاز در آورده، تقوا اقتضا مي كند اين نظام تضعيف نشود مراجع تقليد مي گويد تقويت نظام واجب و تضعيف نظام حرام است، برخي هم مي گويند تضعيف نظام اسلامي حرام است اگر كساني مقلد مراجع هستند، تقوا اقتضا مي كند كاري نشود كه نظام آسيب ببيند.

وي با اشاره به وضعيت اقتصادي حاكم بر كشور تصريح كرد: در عرصه اقتصادي امروز به شدت نياز به تقوا داريم برخي به چه دليل احتكار مي كنند؟ پس خدا و دين كجا رفته ؟ وقتي وضع چنين است عده‌اي سوءاستفاده چي نيز استفاده مي كنند. هر گونه اخلال اقتصادي بي تقوايي است اين كه عده‌اي نبض ارز را به دست بگيرند و آب به آسياب دشمن بريزند، بي تقوايي است.
نظرات بینندگان