arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۹۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

خاتمی برای ورود به انتخابات منتظر چراغ سبز قدرت نیست/ تابش، فقط خواهرزاده خاتمی است...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد حسین روانبخش در روزنامه مردم سالاری نوشت: این روزها اگر چه بعضی از اصلاح طلبان عنوان می‌کنند که برای حضور در انتخابات باید منتظر چراغ سبز حاکمیت بود اما 4 سال پیش دقیقا در همین روز عبدالله ناصری به عنوان یکی از اعضای اصلی بنیاد باران طی گفتگویی عنوان کرد: خاتمی برای ورود به انتخابات منتظر چراغ سبز قدرت نیست.

این عضو شورای عالی بنیاد باران گفت: «تمام آرزوی جناح رقیب، برچیدن بساط سفره اصلاحات در کشور است». وی که در هفدهم مهر ماه 1387 با ایلنا گفتگو می‌ کرد ،به تحلیل سخنان خاتمی که چند روز پیش از آن بیان شده بود اشاره کرد و در خصوص چگونگی ورود به عرصه قدرت پرداخت و گفت: «سخنان اخیر خاتمی نشان دهنده این نکته است که وی در طی این مدت به طور جدی درگیر مساله انتخابات بودند و با توجه به تقاضاهایی که از ایشان برای حضور در عرصه انتخابات شده است ذهن خاتمی را به شدت مشغول کرده است.» وی افزود: «خاتمی با بیان دغدغه های خود می خواستند مردم و افکار عمومی جامعه را در کنار خود درگیر مساله انتخابات کنند.»

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب با بیان اینکه مردم قبل از 22خرداد باید به طور جدی کارهایی را برای حضور یا عدم حضور خاتمی در انتخابات انجام دهند، اظهار داشت: «مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه خاتمی در مقطع فعلی این است که آیا مردم خواهان حضور وی در انتخابات هستند یا نه؟»

وی تاکید کرد: «مردم باید ضرورت حضور دوباره اندیشه اصلاحی را که خاتمی آن را نمایندگی می کند به خاتمی و حاکمیت انتقال دهند.»

ناصری در ادامه تصریح کرد: «جامعه ایران باید با توجه به شرایط حساس کشور هر چه زودتر درگیر مساله انتخابات شود.» عضو شورای عالی بنیاد باران با اشاره به یکی دیگر از دغدغه های خاتمی مبنی بر چگونگی فعالیت در ساز وکار موجود در کشور، اظهار داشت: تعبیر این سخن خاتمی به این نکته که وی می خواهد از حاکمیت مجوز ورود به انتخابات را بگیرد، نادرست است زیرا خاتمی هیچ وقت برای کاندیدا شدن در انتخابات منتظر چراغ سبز قدرت نمی ماند. این روزها اگر چه بار دیگر آقای خاتمی درباره انتخابات سخن گفته اما تحلیلی از سخنان ایشان بیان نشده است، تنها محمدرضا تابش نماینده اردکان ، پیش از سخنان اخیر خاتمی گفته بود: اصلاح طلبان برای اینکه بتوانند در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم حضور داشته باشند نیازمند این هستند که از سوی حاکمیت چراغ سبزی به آنان نشان داده شود اما تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است.

تابش در تاریخ 25 شهریور 1391 در گفت‌وگو با ایلنا همچنین عنوان کرد: یکی از دلایل حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد در ریاست جمهوری این بود که موتور اصلاح طلبان را پایین بیاورد و آن‌ها را در جامعه حذف کنند و این امر اکنون با روی کار آمدن احمدی‌نژاد اتفاق افتاده و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

وی با بیان این مطلب که دلبستگی اصلاح طلبان از اصولگرایان به نظام و ملت کمتر نیست گفت: نقش اصلاح‌طلبان در فرایند شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس و سازندگی و قوام و دوام بخشیدن به نظام و کشور نسبت به اصولگرایان کمتر نبوده و امروزه کسی نمی‌تواند ادعا کند که اصلاح طلبان از اصولگرایان نقش کمتری در این زمینه داشته و دارند.

وی افزود: متاسفانه بخشی از اصولگرایان تمامیت خواه به خود اجازه می‌دهند که از جانب حاکمیت حرف بزنند و این موضوع را ما باید در کشور و نظام چاره جویی کنیم. ما انتظار داریم حاکمیت اسبابی را فراهم کند و چراغ سبز نشان دهد تا زمینه حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز فراهم شود اما هنوز این زمینه در کشور مهیا و آماده نشده است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به صحبت‌ها وحمایت‌های مهدوی کنی از اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: صحبت‌ها و حمایت‌های رئیس مجلس خبرگان رهبری بسیار امیدبخش بوده ولی فکر نمی‌کنم بتواند اثر مثبتی داشته باشد و امیدوارم که حرفی که ایشان از تعلقات خاطرشان برخواسته در جامعه نیز تحقق پیدا کند.

وی افزود: امروز در کشور مجموعه‌ای تصمیم گیری می‌کنند که نام و نشانی ندارند و هیچ گروه و فردی نیز در این زمینه پاسخگو نیستند و همه ضعف‌ها و سوء تدبیر‌ها به پای نظام نوشته می‌شود که این درست نیست.

تابش اگر چه خواهر زاده آقای خاتمی است اما مطمئنا بازگو کننده نظرات خاتمی نیست و برخلاف عبدالله ناصری که می توان نظرش را هماهنگ با خاتمی دانست ، درباره گفته هایش چنین نظری نمی‌توان داد!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک جهان سومی
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
7
7
نه ما نمیخواهیم ... ایشان چهره ای فرهنگی است ... اهل گقتگوی تمدنها و اصلاح و ... است ... الان جامعه دنبال یک اژدها میگرده ایشون مصلحت اندیشه ... اهل کنار اومدن و ساخت و پاخته ... اهل مبارزه نیست ... در جامعه تندروی امروزی ایران ایشان فعلا بدرد نمیخوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
18
درود بر خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
17
درود بر عدالت
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
21
ما به شدت خواهان حضور سيد محمد خاتمي محبوب در انتخابات هستيم. محبوبيت ايشان حتي از خرداد 76 نيز بيشتر است. با نفت 10 دلاري و 20 دلاري . اقتصاد ما به رشد نسبتا پايداري رسيده بود و باثبات شده بود اما 7 سال است كه با نفت 100 دلاري . اقتصاد سال به سال فرتوت تر و ناتوان تر از قبل شده . سفره هاي مردم سال به سال خالي تر شده و تنها نان خالي بر سر سفره خيلي ها مانده است. معلوم نشد بالاترين درامدهاي نفتي تاريخ ايران در اين 7 سال اخير صرف چي شد؟ به هر حال . سيد عزيز. ما لحظه شماري مي كنيم براي اعلام كانديداتوري شما.
قلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
17
درود بر خاتمی قهرمان هنوز از یاد نرفته ای ای مرد بزرگ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
1
20
چگونه نشان دهیم که عاشقانه منتظر حضور خاتمی هستیم ؟
نظرات بینندگان