arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

واکنش قالیباف به ادعای احمدی نژاد/ جنگ بی پایان دو رقیب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد باقر قاليباف، شهردار تهران به آمارهای محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، درباره «کمک هفت برابری» به شهرداری تهران واکنش نشان داده و آن را تکذيب کرد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ قاليباف در يک مراسم افتتاح پروژه مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت که درباره ادعای اخير محمود احمدی نژاد از وی پرسيدند.

احمدی نژاد در نشست خبری روز يازدهم مهرماه خود گفته بود که کمک دولت به شهرداری تهران چندين برابر کمک دولت های پيشين به اين مجموعه بوده است.

وی اظهار داشت: «در اين هفت سال دولت چندين برابر ۳۰ سال گذشته به شهر تهران کمک کرده است. به طور مستقيم هم برای يک تونل ۱۰ کيلومتری سرمايه گذاری کرده که به زودی افتتاح می شود. ۴۵۰۰ ميليارد تومان به شهر تهران در اين چند ماه کمک کرديم.»

شهردار تهران روز شنبه در واکنش به سخنان آقای احمدی نژاد گفت که «آمار در اين زمينه مشخص است و از سال ۸۴ تاکنون حداکثر پنج درصد هزينه ها تامين شده که اين در تاريخ بلديه تهران بی سابقه است.»

وی اظهار داشت: «قبل و بعد از انقلاب تا سال ۸۴، بين ۳۰ تا ۳۳ درصد هزينه های شهر تهران توسط دولت تامين می شد.»

وی افزود: «اينکه ميزان اين کمک ها هفت برابر شده، نيست. علم آمار همه چيز را نشان می دهد و دستگاه های نظارتی نيز برای بررسی اين مسئله حضور دارند.»

شهردار تهران در عين حال از مردم تهران خواسته است «نگران» نباشند چرا که به گفته وی، «شهرداری با قدرت، با لطف مردم و به فضل الهی کارها را پيش می برد.»

از زمان تصدی سمت شهرداری تهران از سوی محمد باقر قاليباف در سال ۱۳۸۴ اختلاف ميان وی و دولت محمود احمدی نژاد شدت گرفته است. این دو چهره سیاسی رقیب انتخاباتی یکدیگر بودند.

احمدی نژاد پس از به قدرت رسيدن و کسب مقام ریاست جمهوری اميدوار بود که پس از وی، سمت شهردار تهران به يکی از نزديکان سياسی اش برسد. با اين حال شورای شهر تهران آقای قاليباف را به اين سمت انتخاب کرد.

در هفت سال گذشته مقام های دولت محمود احمدی نژاد بارها مدعی شده اند که کمک های دولت به شهرداری تهران چندين برابر گذشته بوده است. اين در حالی است که هم اعضای شورای شهر و هم مسوولان شهرداری تهران می گويند دولت نه تنها کمکی به شهرداری نکرده است بلکه مانع توسعه شبکه حمل و نقل و بويژه مترو شده و اعتبارهای لازم به اين موضوع را اختصاص نداده است.

مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کرده که مبلغ دو ميليارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه خطوط مترو به شهرداری بپردازد ولی دولت آقای احمدی نژاد با عنوان اينکه «بودجه ای برای پرداخت ندارد» از اجرای دستور مجلس سر باز زده است.

معاون اداری و مالی شهرداری تهران در ارديبهشت ماه سال جاری نيز در شورای شهر گفت که «سال گذشته يارانه مترو ۲۲۰ ميليارد تومان بود که فقط ۷۸ ميليارد آن را دولت پرداخت کرد و مابقی بر دوش شهرداری افتاد که اين خلاف سهم نصف نصف دولت و شهرداری است.»

شهرداری تهران و دولت محمود احمدی نژاد در زمينه های آلودگی هوا، آبگرفتگی تونل های مترو در فروردين ماه سال جاری و همچنين ساخت مسکن های ويژه که شهرداری می گويد وزارت مسکن بدون مجوز اقدام به اجرای آن کرده است، در چند سال اخير نیز با هم اختلاف پيدا کرده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
42
جالبه در هر حال یکی داره دروغ میگه. این مهمه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
33
16
سردار قالیباف وضع رو بدتر از زمان احمدی نژاد میکنه....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
21
14
شهرداری در امدهای کلانی دارد که حتی می تواند دولت را هم کمک کند اکنون عوارض مالیات مسکونی را علاوه بر اینکه چند برابر کرده جریمه دیر کرد را هم به ان اضافه کرده .که ایثن مبالغ تنهایی می تواند بودجه عظیمی فراهم کند . ضمنا خدماتی را که شرداری برای مردم می کند مثل جمع اوری زباله پولش را از مردم با جریمه دیر کرد می گیر د
نظرات بینندگان