arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

توکلی: رئیس جمهور از حد خود خارج شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران با بیان اینکه رئیس جمهور در نشست خبری از حد خود خارج شد، از نمایندگان خواست از جوابگویی به رئیس جمهور پرهیز کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران طی تذکری با اشاره به وضعیت منتفی شدن طرح استیضاح وزیر ورزش خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای رئیس استدعا دارم صحنه منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش و رفتار هیئت رئیسه را دوباره مشاهده کنید چرا که معطل کردن مجلس برای اینکه استیضاح انجام بشود یا نه وجهی نداشت.

وی افزود: وقتی استیضاح وارد دستور شد شما گفتید که دیگر پس گرفتن امضاها را نمی‌پذیرید اما نظرتان مجددا تغییر کرد. اکنون که استیضاح از دستور خارج شده است ادامه بحث آن وجهه قانونی ندارد.

توکلی با اشاره به دورانی از جنگ تحمیلی گفت: زمان جنگ نخست‌وزیر خدمت امام رفت و حدود 40 دقیقه درباره  مباحث سیاسی بحث کرد، امام در پاسخ گفت ذخیره گندم چقدر داریم، نخست وزیر گفت 7 روز امام فرمود زیادترش کنید. امام در پاسخ به بحث‌های سیاسی گفتند وضعیت اقتصادی را بهتر کنید.

توکلی با اشاره به نشست اخیر مطبوعاتی رئیس جمهور تصریح کرد: درست است رئیس جمهور در نشست خبری خود از حد خود خارج شد ولی ما نباید جوابش را بدهیم گرچه استیضاح حق نمایندگان است اما ناامنی به پول سرایت کرده است و وضعیت اقتصادی مردم نابسامان است لذا نباید به این بحث ادامه بدهیم.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: بهتر است آئین‌نامه را مطالعه کنید، آئین‌نامه عوض شده است، آئین‌نامه جدید می‌گوید اگر نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند یکی از نمایندگان به نمایندگی از استیضاح کنندگان می‌تواند 5 دقیقه صحبت کند؛ وزیر نیز می‌تواند برای نطق به رئیس مجلس درخواست بدهد و در صورت پذیرش رئیس مجلس می‌تواند 10 دقیقه سخن بگوید.

لاریجانی همچنین افزود: اینکه بنده گفتم پس یا اضافه شدن امضاها را نمی‌پذیریم، ارشاد بود اما اینکه نمایندگان بخواهند امضای خود را پس بگیرند به لحاظ مقرراتی ما باید تسلیم شویم و طبق آئین‌نامه عمل کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
7
حالا اگه رئيس جمهور به شماها نمي توپيد يادتون نمي افتاد وضع مردم و مملكت خرابه !!!!؟
نظرات بینندگان