arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

حمله سایبری به تاسیسات نفت ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر نوشت: حمله گسترده و برنامه‌ریزی شده از سوی افرادی در رژیم صهیونیستی به شبکه اینترنت و مخابراتی سکوهای نفت و گاز ایران در خلیج فارس با درایت و تلاش کارشناسان و متخصصان شرکت نفت فلات قاره به طور کامل مهار و خنثی‌سازی شد.

حملات سایبری به شبکه مخابرات، اینترانت و اینترنت شرکت‌های بزرگ نفت و گاز منطقه خاورمیانه همچون شرکت ملی نفت ایران، آرامکوی سعودی و راس گاز قطر در چند ماه گذشته شدت گرفته است.

نخستین حمله سایبری به شبکه اینترنت و مخابرات صنعت نفت ایران اردیبهشت ماه سالجاری به وقوع پیوست و هم اکنون با گذشت حدود 5 ماه از این حمله سایبری و یک بد افزار به سامانه اینترانت، اینترنت و مخابراتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تدابیر گسترده‌ای برای مقابله با این حملات در دستور کار قرار گرفته است.
 
گزارش‌های رسمی وزارت نفت حاکی از آن است که هم اکنون تمامی شبکه مخابراتی و اینترنت صنعت نفت به ویژه در مناطق عملیاتی و سکوهای نفت و گاز در برابر هر گونه حملات سایبری خارجی و داخلی واکسینه شده است.
 
با این وجود، شبکه مخابرات و اینترنتی صنعت نفت هر هفته شاهد گسترده ترین حملات سایبری از خارج کشور است به طوری‌که چند روز قبل یک حمله سازمان یافته و گسترده سایبری از سوی رژیم صهیونیستی به شبکه اینترنت شرکت نفت فلات قاره ایران تدارک دیده شده بود.
 
این حمله سایبری بدون کوچکترین خسارتی توسط کارشناسان مخابرات و رایانه ای شرکت نفت فلات قاره ایران به طور کامل مهار و خنثی سازی شده است.


جزئیات حمله سایبری از زبان یک مقام مسئول
محمدرضا گلشنی رئیس ارتباطات و فنآوری اطلاعات شرکت نفت فلات قاره از وقوع یک حمله سایبری جدید به شبکه فلات قاره در چند هفته گذشته خبر داد و گفت: به دلیل جداسازی شبکه اینترنت از اینترانت، شبکه رایانه‌ای شرکت نفت فلات قاره ایمن باقی ماند.
 
این مقام مسئول، افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده این حمله از سوی کشور رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل) و چند کشور دیگر برنامه‌ریزی شده بود.
 
وی با تاکید بر اینکه اما این حمله در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان و متخصصان رایانه شرکت نفت فلات قاره خثی سازی و مهار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی ارتباط تلفنی سکوها و مناطق عملیاتی نفت و گاز ایران در خلیج فارس در حالت عادی قرار داشته و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
 
گلشنی با بیان اینکه طبیعی است که دشمنان نظام اسلامی بیکار ننشسته‌اند و ممکن است حملات سایبری دیگری را برنامه‌ریزی کنند، تاکید کرد: به زودی با انجام یکسری دیگر از تغییرات فنی و استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در برخی از مناطق سطح ایمنی شبکه مخابرات و اینترنت را به میزان قابل توجه ای افزایش می‌دهیم.

 

نظرات بینندگان