arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

تكذيب بمب‌گذاری در پارکینگ حرم امام‌رضا (ع)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مسئول انتظامی گفت: موضوع بمب‌گذاری در پارکینگ حرم امام رضا (ع) کذب است و تأیید نمی‌شود.

به گزارش فارس، به دنبال انتشار خبری مبنی بر تهدید فردی ناشناس به بمب‌گذاری در پارکینگ حرم امام‌رضا (ع)، یک مسئول انتظامی در این زمینه اظهار داشت: این موضوع کذب است و به هیچ‌وجه تأیید نمی‌شود.
 
روز گذشته برخی از سایت‌ها به نقل از یک منبع امنیتی مدعی شده بودند به دنبال تهدید به بمب‌گذاری در پارکینگ حرم امام رضا (ع)، این پارکینگ برای مدتی حدود یک ساعت مسدود شد و بعد از اطمینان از دروغ بودن این تهدید، تردد مجدداً از سر گرفته شد.

مدیر کل امور بین الملل آستان قدس رضوی با اشاره به انتشار خبر به تهدید به بمب گذاری در یکی از پارکینگ های زیر گذر حرم مطهر گفت: بارگاه ملائک پاسبان علی ابن موسی الرضا (ع) در امنیت کامل قرار دارد و زائران در حال نیایش در این مکان مقدس هستند.

حسین یوسفی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این مسئله در پی تلفن فردی به پلیس رخ داده است افزود: فردی با 110 تماس و پلیس نیز برابر وظیفه ذاتی خود به بررسی موضوع پرداخته  است که خوشبختانه چیزی پیدا نشده است.

یوسفی یادآور شد: آستان قدس رضوی و همه نیروهایش مجموعه حرم مطهر را به محیطی امن تبدیل و این حریم قدسی فاقد هرگونه مشکلی است.

این مقام مسئول گفت: بارگاه امام رضا(ع) محل آرامش و خیال جمع است و این حالت همواره و هم اکنون وجود دارد.

گفتنی است، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در این باره گفته است: پس از تماس مشکوک مبنی بر بمب‌گذاری در حرم رضوی، در پارکینگ شماره یک حرم مطهر بمبی کشف نشد.

 محمد غفاری اظهار کرده است: دو شب قبل، فردی با پلیس 110 تماس گرفت و از بمب‌گذاری در پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی خبر داد، بر این اساس بلافاصله تیم‌های تجسس به منطقه اعزام شدند و تمام ماشین‌ها از پارکینگ خارج شده و به دقت محدوده پارکینگ مورد بررسی قرار گرفت، اما در نهایت بمبی کشف نشد.

وی تصریح کرد: از آنجا که فرد تهدید کننده از تلفن عمومی تماس گرفته بود، امکان شناسایی وی میسر نیست؛ ولی در عین حال تلاش ماموران در این زمینه ادامه دارد.
نظرات بینندگان