arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

چه بر سر یارانه ها می آید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی اجرا نشدن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها، گفت: مرحله نخست این طرح درجای خود باقی است و تغییری در قیمت فرآورده های نفتی و نقدینگی پرداختی، ایجاد نمی شود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمد رضا باهنر با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه ها سکه دو رویی است که افزون بر منابع، هزینه نیز ایجاد می کند، افزود:‌ مرحله نخست با تلاش دولت و مجلس اجرا شد و مردم آثار پرخیر و برکت آن را می بینند اما مشکلاتی نیز ایجاد کرده است.

وی گفت: در مرحله دوم درقانون بودجه سال 91 دولت براساس سیاست های قبلی توقع داشت گام دوم را بلندتر از گام نخست بردارد اما ما این را در مجلس مصلحت ندانستیم.

باهنر افزود:‌ در سال 90 حدود 40 هزار میلیارد تومان با اجرای این طرح برای دولت درآمد در نظر گرفتیم و دولت در سال 91 می خواست این مبلغ را به بیش از صد هزار میلیارد تومان افزایش دهد که فکر کردیم این شوک جدی به قیمت ها، جامعه و اقتصاد خانوار است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بر این اساس این طرح را تعدیل و در حد 56 هزار میلیارد تومان تصویب کردیم.
باهنر افزود: با توجه به نوسانات برخی قیمتها و افسار گسیختگی تورم دولت معتقد بود که این مبلغ کم است و خوب نیست که آن را اجرا کند اما ما دیدیم در فضای کنونی این عدد نیز زیاد است.

وی گفت: با توجه به گرانی ها و نرخ تورم بالایی که به اقتصاد خانوار تحمیل شده است، طرح یک فوریتی اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها تصویب شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
CANADA
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
6
مردم که واقعا آثار خیر و برکت یارانه‌ها رو می‌ بینن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
6
مردم آثار پرخیر و برکت آن را می بینند !!!!!!!!!!!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
5
تو رو به خدا ما این خیر و برکت را نخواهیم چه کسی را باید ببینیم
نظرات بینندگان