arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

عسگراولادی: احمدی‌نژاد وزرای موفق را برکنار کرد/ رئیس‌جمهور باید ریشه اجتماعی داشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری با بیان اینکه احمدی نژاد به وسیله احزاب بالا آمد، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید مواظب باشیم و رئیس جمهور باید ریشه اجتماعی و تشکیلاتی داشته باشد.

حبیب‌الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: آخرین آیه سوره آل عمران، آیه تشکیلاتی است که خداوند متعال می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید در ساختن همدیگر شرکت کرده و با هم ارتباط برقرار کنید، ای ساخته شده‌ها که همدیگر رو ساختید و پیدا کردید و ارتباط برقرار کردید در هر مرحله انگیزه خدایی را در وجود معنوی حفظ کنید؛ بدان امید که شما به پیروزی در دنیا و رستگاری در قیامت نائل آیید.

رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری تصریح کرد: امام(ره) فرمودند مسلمانان تنها همین یک آیه را اگر عمل می‌کردند بزرگترین تشکیلات اسلامی عالم را داشتند که این آیه برای تشکیلاتی شدن انسان‌ها بالاترین سرمایه را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای بشر در اداره حکومت اظهار داشت: در بین نظام‌هایی که در تاریخ بشر از جمله نظام‌های فردی، قبیله‌ای، نژادی، سلطنتی، موروثی و ... حاکم بودند، جمهوریت آخرین دستاورد حکومتی بشر است، جمهور یعنی اکثریت رای مردم.

عسگراولادی تاکید کرد: زمانی که ما جمهوریت را قبول کرده‌ایم باید تحزب را هم قبول کنیم، اگر نه دچار نارسایی می‌شویم زیرا درست است که مجموعه مردم و جمهور از فرد و افراد کمتر اشتباه می کنند اما اینطور نیست که اشتباه نکنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ممکن است کسانی برای شخصی که رئیس جمهوری است صحنه سازی کنند و فریب‌هایی تنظیم و نیرنگ‌هایی به کار ببرند و رئیس‌جمهوری را فریب دهند مگر آنکه حزبی باشد و حزبی که چهار شرط خودسازی، همدیگر سازی، ارتباط تشکیلاتی و تقوا را طبق آیات قرآن عمل کند، کمتر اشتباه می‌کند.

وی ادامه داد: تحزب در کشور ما قبل از انقلاب سابقه خوبی نداشت و احزاب با اهداف گوناگونی تاسیس شدند که شاید یکی از متشکل‌ترین آنها حزب مخفی استعماری با نام فراماسونری بود که در فراموشخانه‌ها افراد را متشکل می‌کردند و بعد از آن حزب توده بود که از نظر حزبی، حزب توده دقیق ولی وابسته به بیگانگان بود.

عسگراولادی در ادامه با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در تحزب افزود: آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سال‌ها پیش در جمع اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی فرمودند حزب باید تولید اندیشه کرده و اندیشه را کانال کشی و به اقصی نقاط کشور برساند و این اندیشه تولید شده انسان‌ها را مجهز کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: معظم‌له در سال گذشته نیز در کرمانشاه راجع به تحزب و تشکل مطالبی را فرمودند و همین مساله را به صورت شفاف برای دانشجویان بیان کردند؛ اگر ما به جمهوری اسلامی معتقد هستیم و می‌خواهیم جمهوری کهنه نشود و نو بماند بدون حزب، هر کس به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شود با نا بسامانی‌هایی روبرو خواهد بود.

وی با اشاره به مواضع رئیس‌جمهوری نسبت به تحزب گفت: اگر آقای احمدی نژاد می‌گوید من به هیچ تشکلی بدهکار نبوده و حزبی نیستم یعنی می‌خواهد جمهوری را شخصی اداره کند و این با جمهوریت مغایرت دارد. اولین نکته اینکه ایشان به وسیله احزاب بالا آمد و در مجموعه اصولگرایان مانند دیگران به همراه آقای دانشجو و دیگر شخصیت‌ها حضور داشت.

عسگراولادی افزود: آقای احمدی‌نژاد از جمله کسانی است که مجموعه‌های اصولگرا معرفی‌اش کردند اما همین که رای آورد گفت به حزبی بدهکار نیستم الان که به پایان راه نزدیک شده واقعا کاسه چه کنم را می‌بینیم مردم در دست گرفته‌اند چون همه کسانی که حزبی و تشکیلاتی بودند همه آنها را کنار گذاشت و فقط تکیه به مجموعه مخفی کرد که با هم، هم اندیشی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید مواظب باشیم و رئیس جمهور باید ریشه اجتماعی و تشکیلاتی داشته باشد زیرا در غیر این صورت هر کس که می آید رشد پیدا کند کنار می‌زند؛ تعدادی از وزرایی که ایشان کنار زده کم نیستند و همین که در کارشان در حال توفیق بودند کنار گذاشتند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهوری نمی‌تواند ارتباط با احزاب و جامعه نداشته باشد زیرا ارتباط را از کل به جزء برده است. هر کدام از افرادی را که از جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعتین به ایشان معرفی شده و وزیر شده بودند، در شرایط موفقیت شان، اینها را کنار گذاشتند.

عسگراولادی با اشاره به مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: در مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی کسی علیه فرد دیگری صحبت نکرد. در برخی از مجامع عمومی تشکل ها عمدتا در پی حذف دیگران و ابقای خودشان هستند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم حزب موتلفه اسلامی کهنه شود بیان داشت: در انتخابات شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی جوانان برومند بیشتری وارد شورای مرکزی موتلفه شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی را می‌خواهیم، رئیس جمهوری نیاز به رای حساب شده دارد و رای حساب شده بدون تشکیلات امکان ندارد، شرایط امروز بیش از گذشته اقتضای تشکل و تحزب را دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
12
همین آقا قبلا 4 جهته از احمدی نژاد حمایت می کرد.مثل اینکه دوره ی 4 ساله آخر کسی که بر مسند ریاست جمهوری نشسته باید تخریب بشه تا مثلا مشارکت بالا بره. ...
نظرات بینندگان