arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

اخلالگران اقتصادی اصفهان هم دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت:

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان گفت: در روزهای اخیر 15 نفر از اخلالگران اقتصادی در بخش دلالی ارز در اصفهان دستگیر شده اند.

محمد مهدی اسماعیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به فضای پیش آمده در چند هفته گذشته در موضوع مسایل اقتصادی، جلساتی در استانداری با حضور نمایندگان مجلس و مسوولان استان برگزار شد.

وی، اولین مصوبه این جلسه را راه اندازی مجدد ˈقرارگاه عدالت اقتصادیˈ در استان عنوان کرد و گفت: این قرار گاه از شنبه گذشته کار خود را آغاز کرده است.

اسماعیلی، ایجاد انضباط در بازار برای عرضه کالا به مردم را از دیگر اقدامات استان برشمرد و افزود: آسیب شناسی دقیق از نظارت و برخورد با عوامل اخلالگر از دیگر اقدامات انجام شده در این استان است.

وی حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از گسترش موضوعات در حوزه کارگری و صنعتی و توافق با بانک ها برای اعطای اعتبارات به صنایع را از دیگر اقدامات این استان بیان کرد.

اسماعیلی همچنین به افزایش فعالیت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اصفهان اشاره کرد و گفت: مباحث کارگری در دو سطح کمیسیون کارگری شورای تامین و کمیسیون کارگری شورای امنیت ملی پیگیری می شود.

وی همچنین به تغییر فرمانداران در استان اشاره کرد و گفت: این جابجایی ها با هدف انتخاب بهترین افراد بوده و به همه گزینه ها به لحاظ تحصیلات و سوابق مدیریتی توجه شده است.
وی با انتقاد از شایعات اخیر مبنی بر دستور جابجایی فرمانداران از سوی دفتر رییس جمهوری هم گفت: شهادت می دهم که حتی یک مورد از این تغییرات و جابجایی ها به ساختار دولت باز نمی گردد و دولت برای این موضوع در استان هیچ گونه فشاری وارد نکرده است.

اسماعیلی از جابجایی تعدادی از فرمانداران در روزهای آتی خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد بازنشسته شده اند و تعداد دیگری نیز برای بحث ادامه تحصیل جابجا می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان در بخش دیگری به هزینه کرد بودجه فرهنگی در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته 9 میلیارد از این بودجه در اختیار حوزه علمیه قرار گرفت و همچنین 10 میلیارد برای توسعه مصلی و مساجد استان تخصیص یافت.

وی گفت : در بودجه سال 91، دولت بودجه فرهنگی در کل کشور پیش بینی نکرده است.

اسماعیلی با اشاره به سه دوره سفر رییس جمهوری و هیات دولت به اصفهان گفت: این سفرها در مجموع 850 مصوبه در بر داشت که بیش از 700 مصوبه آن اجرایی شد و از این تعداد حدود 400 پروژه به اتمام رسیده است.

وی همچنین با اشاره به چشم انتظاری 35 هزار شرکت کننده در آزمون استخدامی استانداری اصفهان گفت: مطالبه این افراد به حق است ولی مشکل مربوط به استان نیست بلکه در پی جابجایی های صورت گرفته در معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری، این نتایج باید از آن معاونت اعلام شود.

اسماعیلی در بخش دیگری به سیاستهای شناسایی و طرح اتباع بیگانه در استان اشاره کرد و گفت: هر هفته حدود دو هزار افراد بیگانه غیرمجاز از استان اخراج می شوند.

وی افزود: در این راستا دو کارگروه برای شناسایی شهرهایی که مجوز بکارگیری اتباع بیگانه را دارند و همچنین بحث محدود کردن مشاغل آنها در دستور کار استان قرار گرفته است.
نظرات بینندگان