arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

بیادی: جدایی ری از تهران تکرار فتنه 88 است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با جدایی ری، چند ماه زودتر از موعد برای انتخابات سال 92 آتش فتنه را شعله ور خواهند کرد و نتایج شومی را از این طرح خواهند گرفت.

به گزارش شهر؛ حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه سه شنبه 17 مهر شورای شهر در خصوص بحث جدایی ری از تهران گفت: همانطور که مستحضرید شورای شهر برای بررسی واژه انحرافی «جدایی شهر ری از شهر تهران» از استاندار محترم تهران درخواست کردند که در جلسه علنی و یا غیر علنی شورا حضور پیدا کنند که متاسفانه این امر محقق نگردید.

وی عنوان کرد: همانطور که می دانید شهر ری به خاطر حفظ هویت فرهنگی و اجتماعی، سالیان سال است که از تهران جداست اما به دلیل اینکه از لحاظ علم جغرافیای شهری و مسایل امنیتی و اجتماعی در اخل شهر تهران قرار گرفته است مسایل شهری و امور اجتماعی آن از طریق مدیریت شهری تهران به طور منطقی و صحیح اداره می شود.


با هلی کوپتر بیت المال در پی تصاحب ری اند
وی افزود: بنابراین در خواست مصرانه بی منطق و غیر کارشناسی برخی مسئولان استانداری تهران که خیلی حرف می زنند و پله های ترقی را بدون تجربه دارند طی می کنند و با هلی کوپتر بیت المال از دامنه به قله کوه رسیدند دنبال گرفتن شهرداری شهر ری هستند که متولی آن ورای شهر تهران است.

بیادی ادامه داد: این اشتباه رسانه ها است که می گویند "جدایی ری از تهران" اینها دنبال کسب شهرداری ری هستند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه تجربه نشان داده هر جایی که از تهران جدا شده ناموفق عمل کرده است افزود: تجربه نشان می دهد که در هر شهری که دخالت در شهرداری ها از طریق مسولان سیاسی شهرها شده، آنجا هم ناموفق بوده و هم ناکارآمد اگر قبول ندارید عینک طبی بزنید و به اطرافتان نگاه کنید و شهر قدس را به عنوان نمونه ای از این جدایی ناموفق بررسی کنید.

بیادی تصریح کرد: هدف اصلی شما گرفتن شهردای منطقه یک است نه شهر ری. آنجا را هم در اختیار بگیرید مثل شهر قدس می کنید. شما توانایی اداره آنجا را ندارید. آیا شما در کارهای روزمره تان موفق بوده اید که دنبال کار به این مهمی هستید؟

عضو شورای شهرافزود: شما می دانید هزینه بی تدبیری و بی تجربگی شما را در ناهنجاری های سیاسی و اقتصادی اخیر در شهر تهران را افراد خدوم نیروی انتظامی و سازمان امنیتی در هفته نیروی انتظامی پرداخت می کنند؟!

وی افزود: شما از انجام امور روزمره خود وامانده اید. اگر جرات دارید کارنامه مشخص و بدون اغراق خود را بدون گنجاندن فعالیت های مدیریت شهری ارائه دهید. مدیریت شهری کار می کند اما شما در گزارش های خود با افتخار این اقدامات را لحاظ می کنید.

وی افزود: چرا برای جدای شهرداری منطقه 20 و در آینده احتمالا برای جدایی شهرداری منطقه یک از تهران اینقدر اصرار می کنید ؟ من پیش از این فکر می کردم پشت این اصرار ها منافع زمین خواران برای زمین های کشاورزی و تفکر واتیکانیسم است.

بیادی با تاکید بر اینکه با بررسی مسائل به تحلیل هایی در خصوص این مسئله رسیدم که امیدوارم اینگونه نباشد گفت: فکر می کنم اصرار بر جدایی شهرداری منطقه 20 از تهران سرحلقه ایجاد یک ناهنجاری اجتماعی، سیاسی است که باید بررسی شود که توسط چه کسانی و با چه خواسته ای پیگیری می شود.

وی در ادامه گفت: اولین تحلیل این است که آن ها با فشار نامتعارف غیرمنطقی و غیرقانونی بر این مسئله به طور ناجوانمردانه ای می خواهند مقام معظم رهبری را وارد صحنه کنند و ایشان و حکم حکومتی برای لغو این دستور بدهد. ما به عنوان یک بسیجی و سرباز همیشگی ایشان به اندازه توان ناچیزمان نمی گذاریم این اتفاق بیفتند مگر اینکه خود معظم له این تصمیم را بگیرند.

نایب رییس شورای شهر در ادامه گفت: احتمال دوم این است که با عدم تحقق احتمال اول و با توجه به حساسیت سیاسی این عمل غیر قانونی ، با جدایی شهرداری منطقه 20 از تهران ، طراحان بی سلیقه فکر می کنند که با جلوگیری از دفن زباله در کهریزک، به دست گرفتن مدیریت بهشت زهرا(س) و ایجاد یک مقابله فیزیکی و تصمیم گیری های احتمالی در شهرداری تهران با قطع خدمات شهری و خدمات حمل و نقل عمومی مخصوصا اتوبوس و مترو یک قائله به وجود بیاورند.


جدایی ری فتنه پیش از موعد انتخابات
بیادی افزود: یعنی سال 88 فتنه را در زمان انتخابات کلید زدند ولی برای انتخابات سال 92 چند ماه زودتر از موعد آتش این فتنه را شعله ور خواهند کرد و نتایج شومی را از این طرح خواهند گرفت که قابل پیش بینی است اگرچه دعا می کنم که این تحلیل ها اشتباه باشد.

وی افزود: از دولت محترم مخصوصا برادر عزیزمان جناب آقای دکتر احمدی نژاد درخواست می کنم همان طور که قبلا زمان انتصاب ایشان در شهرداری تهران توسط شورای اسلامی با جدایی شهردرای منطقه 20 مخالف بودند، اکنون دوستان خود را از این امر نامیمون منصرف کنند تا خدایی نکرده مانند فتنه 88، افراد افراطی نامرئی و بی مسئولیت، به جای آب، بنزین روی آتش فتنه نریزند.

نظرات بینندگان