arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

اوباما فرمان اجرایی تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران را امضا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا دستور العمل اجرايی  اعمال تحريم‌های جديد عليه ايران را امضا کرد. کلیات این بسته تحریمی مردادماه به تصویب کنگره و امضای رییس جمهوری آمریکا رسیده بود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از آسوشيتدپرس، بر اساس این تحریم‌ها افراد و شرکت‌هایی که به مبادلات مالی و همچنین فروش و حمل و نقل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران کمک کنند، در معرض تحریم قرار می‌گیرند.

طبق این طرح همچنین در صورت تخطی شرکت‌ها و شعبه‌های تجاری از موارد تحریمی، شرکت‌های مادر مرتبط با شعبه‌های مزبور نیز می‌توانند هدف تحریم‌قرار بگیرند.

به گزارش روزنامه وال استریت جورنال، مجازات های تازه راه‌ فرار از تحریم‌های فعلی علیه ایران را می‌بندد و برنامه‌های بیشتری را برای اعمال تحریم‌ علیه اشخاص ایرانی در اختیار آمریکا قرار می‌دهد.

این طرح همچنین قدرت عمل بیشتری در اختیار خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا قرار می‌دهد تا تحریم‌ها را به صورت موثرتر به اجرا در بیاورند.

تامی ویتور، سخنگوی شورای امنيت ملی در کاخ سفيد روز سه شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به «نتایج گسترده» تحریم‌ها بر ضد تهران گفت: در صورت عدم پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی خود در قبال برنامه هسته‌ای‌اش، «شکی نیست» که آمریکا و هم‌پیمانانش بر شدت تحریم‌ها علیه ایران می‌افزایند.
نظرات بینندگان