arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

هدایتی: بازداشت نيستم/ جسدم زیرخاک باشد، خانواده‌ام تیم‌داری می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مالك باشگاه استيل آذين خبر بازداشتش را تكذيب كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ؛ ر شرايطي كه طي دو روز گذشته برخي رسانه‌ها از بازداشت حسين هدايتي خبر داده بودند، مالك باشگاه استيل آذين با حضور در نشستي خبري به صورت مستند بازداشتش را تكذيب كرد.

هدايتي در پاسخ به اين سوال كه درباره شايعه بازداشتش چه صحبتي دارد؟ گفت: يك ايراني مسلمان باغيرت و باشعور از تهمت و غيبت و آبروريزي دوري مي‌كند. كشور ما در شرايطي است كه به آرامش و امنيت نياز دارد و در اين بين بخش خصوصي بيش از هر جايي آرامش مي‌خواهد. اين شايعات قشنگ نيستند و اميدوارم كه شايعه‌پردازان از اين كارها دست بردارند.

وي ادامه داد: من تا وقتي زنده هستم سرباز كشورم و در ورزش كار مي‌كنم. فكر مي‌كنم پس از خريد گهر دورود اين شايعه درست شد. قراردادي رسمي بين آقاي حسن هدايتي و باشگاه گهر امضا شده كه نبايد پس از اين اتفاق خوب، شاهد بداخلاقي‌ها باشيم. متاسفانه در كشور باب شده است كه هر كسي بدهي دارد به او خرده مي‌گيرند. بدهي مال مرد است و طبيعي است كه يك تاجر و كاسب در كسب و كارش بدهي داشته باشد.

اما چنين صحبت‌هايي به ما نمي‌چسبد. اگر جنازه من را هم به خاك بسپارند خانواده‌ام تا 100 سال ديگر مي‌توانند در فوتبال سرمايه‌گذاري كنند و در اين كشور به مردم عزيز خدمت كنند.

هدايتي درباره باشگاه گهر زاگرس نيز گفت: گهر زاگرس دورود متعلق به مردم دورود است اما تنها به اين بخش معطوف نمي‌شود. ما 14 استان زاگرس‌نشين داريم. اين تيم در رده هفدهم جدول حضور دارد و ما هم ريسك كرديم كه آن را گرفتيم. اميدوارم در اين راه به ما كمك شود وگرنه ما آبرو و پول خود را از سر راه نياورده‌ايم. برادر من به دليل اينكه علاقه داشت در اين كار سرمايه‌گذاري كند او را هم تشويق كرديم تا به فوتبال بيايد. بايد اين انگيزه و خدمت را تقويت كنيمt ضمن اينكه بايد بگويم وكلاي بنده از روزنامه‌اي كه آن خبر را زده بود، شكايت‌نامه‌اي را تنظيم كردند. در كشور ما قوانيني حاكم است كه مي‌توان از طريق آن مسائل را پيگيري كرد و اميدوارم كه ديگر شاهد چنين حوادثي نباشيم. كشور ما در شرايطي است كه نياز دارد سرمايه‌گذاران تشويق شوند.

او همچنين در ادامه بيان كرد: قوانين در كشور ما آنقدر قوي هست كه اگر كسي با 7 ميليارد وثيقه، 180 ميليارد وام بگيرد، اول خود بانكي كه اين كار را كرده است را بازخواست مي‌كنند و دوم اينكه اگر من چنين تسهيلاتي گرفته‌ام سريعا آن را به سيستم‌هاي نظارتي و صداوسيما اعلام مي‌كنند تا همه متوجه شوند. ضمن اينكه براي 13 كارخانه اگر گفته شود 180 ميليارد تسهيلات گرفته شده است، زشت است. اين مبلغ براي 13 كارخانه بسيار ناچيز است، هرچند كه باز هم مي‌گويم گرفتن چنين تسهيلاتي را كاملا تكذيب مي‌كنم.

هدايتي درباره استيل آذين لرستان و اينكه بازي‌هاي اين تيم در كجا برگزار خواهد شد گفت: تيم گهر زاگرس دورود ابتدا متعلق به مردم دورود و پس از آن لرستان و سپس ساير استان‌هاي زاگرس‌نشين است. من سوالي كه دارم اين است اگر تيم‌تان در شهر دورود هتل و استاديوم ندارد چگونه مي‌توانيم در اين شهر ميزباني داشته باشيم پس طبيعي است كه چنين امكاني وجود ندارد. اميدوارم بتوانيم با آوردن مظلومي و كادر فني او، گهر را به جايگاه واقعي‌اش برسانيم اما وقتي امكان برگزاري بازي‌ها در دورود وجود ندارد بهتر است به جاي اينكه در كرج و تهران برگزار شود در همان استان لرستان برگزار شود.

او درباره نام باشگاه گهر دورود نيز گفت: وقتي قرار است كسي هزينه‌اي كند، مي‌خواهد براي برند خودش هم تبليغ كند. اولا ما نام مقدس زاگرس كه يك سرمايه فرهنگي است را در نام اين باشگاه نگه داشتيم و بنابراين نام استيل آذين زاگرس پيشنهاد شد و اميدوارم با حمايتي كه انجام مي‌شود، تيم در فصل جاري جايگاه واقعي‌اش را پيدا كند و سال ديگر هم براي كسب سهميه آسيا تلاش كنيم.

او در پاسخ به اين سوال كه استاديوم اين باشگاه تا چه زماني آماده مي‌شود گفت: به ما گفته‌اند كه تا بازي فولاد آماده مي‌شود و اگر اين كار انجام نشود، موقتا بازي را در جاي ديگر برگزار مي‌كنيم اما به هر حال يار دوازدهم ما در استان لرستان حضور دارد نه در كرج يا تهران. بايد كاري كنيم تا بازي‌هاي اين تيم پاي كوه‌هاي زاگرس برگزار شود.

او همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا حضور در سه باشگاه استيل آذين زاگرس، استيل آذين تهران و ملوان انزلي منع قانوني ندارد گفت: من 7 ـ 8 سال در اين فوتبال درس گرفته‌ام و بايد بگويم كه من نه مالك ملوان هستم، نه استيل آذين تهران و نه استيل آذين زاگرس. مالك اين باشگاه شركت‌هايي هستند. هرچند ممكن است به خاطر ارتباط مالي اين شركت‌ها من هم در آن نقشي داشته باشم اما اگر استعلام كنيد مي‌بينيد مالك ملوان نيستم و تنها رييس هيات مديره اين باشگاه هستم و بر اساس قانون تجارت يك فرد مي‌تواند در چند جا رييس هيات مديره باشد. مطمئنا اگر متوجه شويم اين كار اشكال دارد آن را اصلاح مي‌كنيم. مالك باشگاه ملوان شركت استيل آذين ايرانيان است و مالك باشگاه استيل آذين زاگرس حسن هدايتي است. مالك استيل آذين تهران را نيز دو شركت ديگر بر عهده دارند.

وي در پاسخ به سوالي پيرامون فدراسيون فوتبال و بيانيه مدير روابط عمومي فدراسيون گفت: من قول داده‌ام كه درباره فدراسيون اظهار نظر نكنم زيرا بازي با كره جنوبي در پيش است و بايد آرامش تيم حفظ شود. ما همه نياز به وحدت، آرامش و همدلي داريم. من در يك جمله بايد بگويم بيانيه روابط عمومي فدراسيون كذب محض است و مصداق بارزي از نشر اكاذيب است و قطعا شكايت خواهيم كرد. من مطالبي را طي يك ماده 10 ماده‌اي به مسئولان فدراسيون ارسال كردم و پس از بازي تيم ملي با كره جنوبي آن را علني مي‌كنم و شكايت هم خواهم كرد.

وي در واكنش به اينكه سازمان ليگ گفته است در قضيه انتقال باشگاه گهر ورود خواهد كرد گفت: اين انتقال در استان صورت گرفته است و به سازمان ليگ ربطي ندارد. پيرامون اين موضوع بايد كميسيون ماده 5 اظهار نظر كند كه اين كار هم انجام شده است. ضمن اينكه مالكيت ما اجاره به شرط تمليك است. اگر تيم در ليگ بماند هزينه‌هايي كه انجام داده‌ايم را كسر مي‌كنيم و پس از توافق مالكيت باشگاه را در اختيار مي‌گيريم.

او در پاسخ به اين سوال كه تاكنون از سرمايه‌گذاري در فوتبال چه سودي برده است، گفت: تهمت‌ها،‌ دروغ‌ها و شايعه‌پراكني‌هاي زيادي براي خود فراهم كرديم و اين سودي بود كه ما برديم. اميدوارم مديران دلسوز كشور با اين مساله مقابله كنند و وقتي كسي بدون هيچ سودي در فوتبال هزينه مي‌كند، شاهد اين همه هجمه تبليغاتي نباشد.


نظرات بینندگان