arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱

لاریحانی: فاز دوم هدفمندی به مصلحت مردم نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها به مصلحت مردم و کشور در شرایط کنونی نبود و فعلا اجرا نخواهد شد.

به گزارش انتخاب ه نقل از مهر، علی لاریجانی در یادواره شهدای هسته ای در شهرستان شازند در جمع خانواده های این شهدا و مردم شازندگفت:اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها به صلاح مردم و کشور در شرایط کنونی نبود و فعلا اجرا نخواهد شد.

وی با بیان اینکهدر شرایط اقتصادی کنونی خدمات اساسی مانند آب، برق و گاز نباید افزایش قیمت داشته باشد افزود: در حالیکه دشمن فشار همه جانبه به کشور دارد اجرای فاز دوم به صلاح کشور نبود و مجلس شورای اسلامی اجازه این کار را به دولت نخواهد داد.

وظیفه سنگین وزرای صنعت و معدن و جهادکشاورزی

لاریجانی با تاکید بر اینکه اکنون زمان حمایت از صنعت و تولید در کشور است، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی و شعار سال مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار وسر مایه ایرانی اکنون بهترین راهکار برای رشد و توسعه کشور و فائق آمدن به توطئه های دشمن است.

وی کمک به صنعت و تولید ملی را وظیفه مهم وزرا ومسئولین دانست و گفت: دو وزیر جهادکشاورزی، صنعت، معدن و بازرگانیوظیفه سنگینی بر عهده دارندو باید با تدوین و اجرای برنامه های کارگشا در مسیر توسعه و رشد گام بردارند و از وارد آمدن خسارت به بدنه تولید جلوگیری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تولید وکشاورزی را بستر خودکفایی کشور دانست و ادامه داد: در این شرایط مردم با ایستادگی می توانند در خنثی سازی توطئه های دشمنان نقشجدی دارند.

علم هسته ای،مزین شده به شهدا

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدای جان خود را برای تثبیت و بقای نظاماسلامی ایران فدا کردند گفت: شهدای هسته ای که عرصه علم در کشور را با شهادت خود مزین و نورانی کردند، در راه اعتلای ایران جان خویش را دادند.

لاریجانی با بیان اینکه شهدا چراغ راه آینده هستند گفت: شهدا به درستی راه را شناختند و از همه هستی خود گذشتند.

وی برگزاری یادواره های شهدای هسته ای و علمی را زمینه سار تقویت بنیه علمی کشور دانست و گفت: ویژگی ممتاز شهدای هسته ای شهادت برای علم و دانش است چیزی که اسلام بر آن تاکید دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بر خدایی بودن شهدای هسته ای تاکید کرد و افزود: باید از این شهدا درس گرفت و با برگزاری یادواره های شهدا پایه های نظام را تقویت کرد.

حذف روحیه مجاهدت لباس خواری و ذلت را بر تن ملت ها می کند

علی لاریجانی عصر در بخش دیگری از سخنانش افزود: ملت ایران توانسته با حفظ روحیه مجاهدت سرافراز در جامعه بین المللی حاضر و مانع از تسلط بیگانگان بر اداره امور این کشور شوند.

وی ادامه داد: تنظیم قیمت نفت در منطقه خاورمیانه توسط آمریکا بخاطر عدم برخورداری برخی کشورها از روحیه حماسی و مجاهدت است ، کشورهایی که علیرغم برخورداری از ثروت بسیار افسار خود را دست آمریکا داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایستادگی حزب الله لبنان در برابر اسرائیل گفت: حزب الله لبنان یک گروه کوچک است که با برخورداری از روحیه حماسی و مجاهدت توانست در برابر اسرائیل ایستادگی کند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به الگو گیری کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی ایران در بیداری اسلامی گفت: ایران توانست در مدت 33 سال اخیر با ایستادگی در برابر تحریم های همه جانبه و سخت دشمنان انقلاب به دستاوردهای بزرگی دست یابدو

وی افزود: عبور ایران از خط قرمزهای استکبار جهانی که همان عدم پیشرفت کشورهای به قول آنها درجه 2 و 3 جهان در حوزه های مختلف علمی و صنعتی است آنها را عصبانی کرده است.

رئیس مجلس گفت: آنها باور ندارندایرانیان غیرتمندپیشگام ایجاد یک نظام اجتماعی مبتی بر مردم سالاری، تفکر دینی و استقلال سیاسی و فرهنگی در دنیا باشند.

لاریجانی با بیان این که پیام ایستادگی ملت ایران هراس بزرگی در دل دشمنان انداخته است افزود: استکبار جهانی با اعتراف به این که ایران طرح های مدیریت جهانی آنها را برهم زده خواری و کوچکی خود را به جهان ثابت کردند.

وی گفت: بیداری منطقه با عصاره اسلامی موجب ناامیدی دشمنان شده و آنان را وادار به اقداماتی کرده است که موجب تعجب همگان می شود.

رئیس مجلس خطاب به دشمنان ایران گفت: دشمنان بدانند با برجسته کردن ادبیات تحریم نمی توانند هول و هراسی که مدنظر دارند در ایران ایجاد کنند چرا که ملت ایران در برابر تحریم های بی پایه و اساس انها آبدبده شده اند.

اولین یادواره شهدای هسته ای استان مرکزی با حضور خانواده های شهیدان هسته ای کشور، رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولین ارشد استان در سالن شهید فتح المبین شهرستان شازند برگزار شد
نظرات بینندگان