arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱

اخاذي از راه سرقت عكس زنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جام جم نوشت :

تعميركار تلفن همراه كه با سرقت فيلم و عكس خصوصي زنان مشتري، تصاير آنها را در اينترنت منتشر و از قربانيان خود اخاذي مي‌كرد، از سوي ماموران اداره فتاي استان خراسان رضوي دستگير شد.
 
هفته گذشته زن جواني با حضور در اداره فتاي استان خراسان رضوي عليه مردي كه تعميركار تلفن همراه بود، شكايت كرد.
 
شاكي گفت: چند روز پيش براي تعمير گوشي تلفن همراهم به مغازه‌اي كه در زمينه فروش و تعمير گوشي فعاليت داشت، رفتم. مرد تعميركار پس از مشاهده گوشي‌ام گفت كه تلفنم ويروسي شده و قابل تعمير است و دقايقي بايد منتظر بمانم.
 
وي اضافه كرد: پس از دقايقي با پرداخت مزد تعميركار گوشي تلفن همراهم را تحويل گرفتم و به خانه بازگشتم. روز بعد در تماس با يكي از دوستانم، متوجه شدم تصاويري از من در اينترنت پخش شده است. شوكه شدم و خودم آن سايت شبكه اجتماعي را نگاه كردم. باورم نمي‌شد، تصاوير همان‌هايي بود كه در گوشي تلفن همراهم ذخيره شده بود.
 
تعميركار قصد اخاذي داشت
 
شاكي يادآور شد: به مردي كه تعميركار تلفن همراه بود، ظنين شدم و به مغازه‌اش رفتم و ماجرايي را كه برايم اتفاق افتاده بود، برايش بازگو كردم. وي ادعا كرد تصاوير خصوصي مرا سرقت نكرده و من به اشتباه به وي ظنين شده‌ام اما فردي را مي‌شناسد كه در ارتباط با حذف تصاوير از شبكه‌هاي اينترنتي فعاليت دارد و در قبال آن 150 هزار تومان پول مي‌گيرد. به مرد تعميركار ظنين هستم و گمان مي‌برم وي خودش تصاوير را سرقت كرده تا از من اخاذي كند.
 
در پي اين شكايت، مرد تعميركار از سوي ماموران اداره فتاي استان خراسان رضوي دستگير شد. متهم با انتقال به مركز پليس و در بازجويي ادعا كرد گفته‌هاي شاكي صحت ندارد و فقط گوشي تلفن همراه وي را تعمير كرده است.
 
در حالي كه تحقيق از متهم ادامه داشت، افراد ديگري نيز با حضور در مركز پليس از اين فرد به اتهام سرقت، پخش تصاوير خصوصي‌شان و اخاذي شكايت كردند.
 
تحقيقات از مرد تعميركار ـ متهم ـ ادامه داشت تا اين‌كه وي دو روز پيش به سرقت تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي شاكيان، پخش آنها در شبكه‌هاي اجتماعي و اخاذي اعتراف كرد.
 
متهم، با سرقت عكس و فيلم زنان اخاذي مي‌كرد
 
سرهنگ عرفاني رييس پليس فتاي خراسان رضوي در اين ارتباط روز گذشته به خبرنگار ما گفت: در تحقيقات از متهم معلوم شد، وي گوشي تلفن همراه زنان و دختران جواني را كه براي تعمير به محل كارش مي‌آوردند، بررسي مي‌كرده سپس با سرقت فيلم و عكس‌هاي خصوصي‌شان، آنها را در سايت‌هاي اينترنتي قرار مي‌داده تا با اين ترفند از آنها اخاذي كند.
 
عرفاني افزود: در مرحله بعدي مشخص شد، متهم با ادعاي اين‌كه مي‌تواند از طريق يكي از دوستانش، فيلم و عكس‌ها را از آن سايت‌ها حذف كند، از اين افراد مبالغي پول مي‌گرفته و آنها را خودش حذف مي‌كرده است.
 
رييس پليس فتاي خراسان رضوي ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست از قرار دادن فيلم و عكس‌هاي خصوصي و خانوادگي خود در گوشي‌هاي تلفن همراه جدا خودداري كنند و در صورت نياز به تعمير گوشي‌هايشان حتما به مراكز معتبر مراجعه كنند تا گرفتار چنين افراد شيادي نشوند و مال و آبروي خود را به خطر نيندازند.
 
وي افزود: متاسفانه برخي از شهروندان بدون توجه به هشدارهاي پليسي به تعميرگاه‌هاي غيرمجاز تلفن همراه مراجعه مي‌كنند و با اعتماد به تعميركاران براي خود و خانواده‌هايشان مشكلات بسيار جدي را فراهم مي‌كنند.
 
سرهنگ عرفاني تصريح كرد: با توجه به اعترافات متهم و دستور قضايي در حال حاضر ماموران پليس فتاي استان خراسان رضوي تحقيق در خصوص ديگر مالباختگان كه احتمالا براي حفظ آبروي خود از متهم شكايت نكرده‌اند، آغاز كرده‌اند.
 
وي افزود: با اعتراف متهم ، قرار قانوني براي وي صادر و ماموران پليس فتا با كشف تعدادي از تصاوير قربانيان تحقيقات ويژه خود را در اين ارتباط ادامه مي‌دهند.
 
وي خاطرنشان كرد: براساس قوانين مجازات سختي در انتظار تعميركار اخاذ خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
asad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
1
12
براي نون دراوردن چكارا كه نمي كنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
14
5
باید دارش بزنن .
نظرات بینندگان