arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

لغو روادید با 60 کشور دنیا در کارگروه گردشگری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موضوع لغو روادید ایران با 60 کشور دنیا این هفته در کارگروه گردشگری دولت با حضور 4 معاون رئیس جمهور و 8 وزیر کابینه تصمیم گیری نهایی می شود.

به گزارش انتخاب ، سید حسن موسوی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با فارس اظهار داشت: موضوع لغو روادید با 60 کشور دنیا در جلسه این هفته کارگروه گردشگری دولت مورد جمع بندی و تصمیم گیری نهایی قرار می گیرد.

وی افزود: وظایف دستگاه ها نیز در این جلسه مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری و اجرای لغو روادید با 60 کشور دنیا را در راستای جذب گردشگر و آسان سازی مراحل سفر اعلام کرد.

موسوی درباره کارگروه گردشگری دولت نیز گفت: هیئت وزیران در جلسه 24 خرداد ماه به استناد اصل 127 قانون اساسی ایجاد کارگروه توسعه گردشگری کشور را به تصویب رساند که معاون اول رئیس جمهور، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، امور اقتصاد و دارایی، امور خارجه، اطلاعات و نیرو به همراه رئیس کل بانک مرکزی و دبیر هیئت دولت اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش فارس، معاون اول رئیس جمهور، رئیس کارگروه گردشگری کشور است و تصمیمات این کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور در چارچوب اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حکم تصمیم رئیس جمهور و هیئت وزیران است و با رعایت ماده 19 آیین نامه داخلی هیئت دولت قابل ابلاغ است.

از سوی دیگر موضوع لغو روادید با 60 کشور ابتدا توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور پیشنهاد شده و تاکنون نیز فهرست اسامی این کشورها اعلام نشده است.
نظرات بینندگان