arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

حفاری دومین چاه نفت ایران در خزر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل شرکت نفت خزر از آغاز شمارش معکوس برای حفاری دومین حلقه چاه اکتشاف نفت و گاز ایران توسط سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر در آب‌های عمیق خزر خبر داد و اعلام کرد: اکتشاف نفت و گاز در آبهای ساحلی استان گلستان آغاز شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، علی اصولی در یک گردهمایی با حضور مدیران صنعت نفت با بیان اینکه به زودی دومین حلقه چاه اکتشاف نفت و گاز ایران توسط سکوی نیمه شناور امیرکبیر در آب‌های عمیق دریای خزر حفاری می‌شود، گفت: منبع نفتی جدید در فاصله یکهزار و 500 متری چاه نفتی سردار جنگل قرار دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت نفت خزر در حال حاضر سکوی اکتشافی ایران امیرکبیر آماده حفاری در این منطقه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حجم نفت درجای چاه نفتی سردار جنگل 2 میلیارد بشکه برآورد شده است، اظهار داشت: در لایه نخست این چاه نفتی 500 میلیون بشکه نفت خام قابل استخراج است .

وی با یادآوری اینکه با بهره برداری از چاه دوم به لایه‌های زیرین چاه نخست دست می‌یابیم، از آغاز لرزه نگاری در آبهای ساحلی استان گلستان خبر داد و تاکید کرد : تا پایان امسال خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.

در همین حال رستم قاسمی وزیر نفت پیشتر با تایید کشف ذخایر جدید نفت خام توسط ایران در دریای خزر، گفته بود: نخستین مشعل نفت بر روی سکوی امیرکبیر در دریای خزر نصب شده است.

با تکمیل بخشی از مطالعات اکتشافی در میدان گازی سردار جنگل در آب‌های عمیق دریای خزر، شرکت ملی نفت ایران موفق به کشف ذخایر عظیم نفت خام در این منطقه شده است.

آذر ماه سال گذشته با گذشت یک دهه از آغاز ساخت فعالیت‎های اکتشافی ایران و ساخت سکوی نیمه شناور امیرکبیر، ایران در آبهای عمیق دریای خزر یک مخزن با ذخیره 50 تریلیون فوت مکعبی گاز طبیعی کشف کرد.
نظرات بینندگان