arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

وزیراطلاعات دولت خاتمی: وزارت اطلاعات در رهبری گروههای معاند نفوذ دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاعات دولت خاتمی به بازخوانی حکمیت برای تعیین تکلیف چند نامزد رد صلاحیت شده در دوره خاتمی پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، علی یونسی وزیر اظلاعات دوره اصلاحات در گفتگو با روزنامه اعتماد به بیان نکاتی از دوران وزارت خود، حوادث اخیر بازار تهران،گروهک منافقین و ...پرداخته است.

اهم اظهارات حجت الاسلام علی یونسی در ادامه می آید:

*اتفاقات روز چهارشنبه 12 مهرماه 91 بعد از کنفرانس خبری آقای احمدی نژاد در اطراف بازار تهران و مرکز شهر تهران، نگران کننده بود. برای هر ایرانی دلسوز هر نوع حرکت ضد امنیتی نگران کننده است خوشبختانه خوب جمع شد اما باید انگیزه‌های اصلی و اساسی اینگونه تحرکات بررسی و ریشه یابی شود. بسیاری از اعتراضات جنبه سیاسی ندارند اما به دلیل سوءتدبیر به مساله امنیتی تبدیل می شوند.


*برخورد و سیاست ما با بحران‌های داخلی این بود که بحران‌نمایی نکنیم. بحران را از آنچه بود بزرگ‌تر جلوه ندهیم و برای مدیریت آن از برخورد امنیتی و نظامی اجتناب ‌شده و با شناسایی عوامل، ریشه‌ها و انگیزه‌ها بطور اساسی مدیریت شود و سعی می‌کردیم بدون هزینه و یا با کمترین هزینه بحران‌ها را مدیریت و حل‌وفصل کنیم. برای نمونه روزی علمای قم (آیت الله وحید و آیت الله صافی‌گلپایگانی)، با من تماس گرفتند و از حادثه عجیبی که در قم رخ داده بود، اظهار نگرانی کردند و از من برای حل آن کمک خواستند. قضیه بطور خلاصه از این قرار بود که روحانی‌ای که به منزل علما هم رفت و آمد داشت، به مدت چند روز ناگهان ناپدید شده و پس از اینکه مراجعت می‌کند، ادعا می‌کند که عناصر افراطی وهابی او را ربوده و شدیداً شکنجه داده‌اند و آثار شکنجه هم در صورت او به‌ شکل زخم پیدا بوده است. مامورین ویژه کشف وزارت اطلاعات کمتر از 24 ساعت همه حادثه را کشف کردند و معلوم شد روحانی مذکور برای جلب ترحم علما دست به جعل زده و با عمل جراحی پلاستیک صورت خود را به شکنجه ربایندگان خیالی، نسبت داده است و جراح و تیم پزشکی معالج، توضیحات لازم را در محضر علما ارائه دادند و از بروز یک بحران جلوگیری شد.


*برای تحکیم امنیت داخلی، راهکارهای فراوانی وجود دارد اما یکی از مهمترین آنها حضور و مشارکت مردمی و وحدت ملی است. وحدت ملی پایه امنیت ملی است. برای وحدت ملی هم راهکارهایی وجود دارد که یکی از آنها انتخابات است.انتخابات آزاد،مستقل و سالم می تواند همه مردم را پای صندوق ها بیاورد مردم باید احساس کنند که این مجلس و این دولت مال خودشان است. این انتخابات پایه امنیت ملی ما را محکم می کند.


*تفرقه ملی، نادیده گرفتن انسجام ملی، انتخاب محدود، طرد مدیران اصلح، اصرار بر طرز حاکمیت یک فکر خاص و محدود چیزهایی هستند که به امنیت ملی آسیب می زند.


*در دوران ما، ما مدافع بسیاری از نمایندگان رد صلاحیت شده بودیم و شدیدا با رد صلاحیت گسترده در انتخابات مجلس هفتم مخالفت کردیم. در مقطعی که بین آقای خاتمی و شورای نگهبان اختلاف و دعوا بود من به مقام معظم رهبری نامه ای فرستادم که وزارت اطلاعات حکم شد و دولت این حاکمیت را پذیرفت و رهبری هم به شورای نگهبان ابلاغ کرد که حکمیت وزارت اطلاعات را بپذیرد و در آن حکمیت ما دوباره تعدادی از صلاحیت ها را برگرداندیم.


*عملکرد مجاهدین بعد از انقلاب اسلامی در چند مبحث قابل دسته بندی است؛1- راه‌اندازی جنگ خیابانی 2-ترور صدها شخصیت انقلابی و دانشمند مانند شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهدای محراب و .3-ملحق شدن به ارتش صدام در تمام مدت جنگ تحمیلی که طی ده‌ها عملیات جنگی علیه کشورمان انجام داده و هزاران نفر را شهید کردند.4- در حال حاضر این گروهک به یک سازمان جاسوسی برای آمریکا، اسرائیل و هر کشور مخالف نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.


*این گروهک هیچگاه یک تهدید امنیتی و نظامی نخواهد بود اما برای همیشه به عنوان یک سازمان جاسوسی و مزدور عمل خواهد کرد و شاید آمریکا در اهداف دیگری چون شورش های خیابانی یا ایجاد ناامنی محلی در آینده بخواهد آنها را به کار گیرد.


*فعالیت جاسوسی برای آمریکا بسیار مهم است و در ضمن هیچ گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران تاکنون حاضر به قبول این ننگ نشده است اگرچه ممکن است در میان هر گروه، حزب و سازمان سیاسی موافق و یا مخالف جمهوری اسلامی باشند و افرادی حاضر به قبول ننگ جاسوسی شوند اما هرگز هیچ گروهی این ننگ را علنا نپذیرفته است جز سازمان منافقین که بیش از یک دهه تماما وقت خود را در اختیار صدام نهاد و بعد از صدام ود را وقف سازمان جاسوسی آمریکا نمود.


*پیوند مجاهدین خلق با سیا همچون پیوند با بنی صدر عاقبت به خیری نخواهد داشت و هر دو به هم خیانت خواهند کرد.شیوه و روش جاسوسی اینها بسیار پیش پا افتاده است و از تخلیه تلفنی به علاوه تحلیل حوادث آشکار است،منافقین هرگز قادر نیستند یک بحران یا شورش سیاسی یا اجتماعی به صورت مستقل راه بیندازند اما موج سواری و سوءاستفاده از حوادث به خودی خود کار مشکلی نیست.


*وزارت اطلاعات و دیگر سازمان های امنیتی نفوذ و تسلط خوبی بر همه گروه های معاند و تروریستی دارند و در مواردی در حد شورای رهبری در آنها نفوذ دارند.

نظرات بینندگان