arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

ادعای مرد یمنی درباره شمشیر حضرت علی و کشف قدیمی ترین قرآن دستنویس دنیا / تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قدیمی‌ترین قرآن دست‌نویس دنیا در یمن کشف شد.

به گزارش انتخاب؛ ایسنا نوشت: یک مرد یمنی مدعی شده است قدیمی‌ترین نسخه‌ی دست‌نویس قرآن مجید را پیدا کرده، اما از تحویل این اثر ارزشمند خودداری کرده است. مقامات یمنی پیشنهاد مبلغ 56 هزار دلاری را برای دریافت این نسخه‌ی نایاب قرآن به این مرد داده‌اند،‌ اما وی اصرار بر نگهداری آن دارد.

وی مدعی شده است هنگام پایین آمدن از کوهی در جنوب شهر «دهال»، این قرآن دست‌نویس را در حالیکه در میان یک پوشش چرمی پیچیده شده بود درون یک غار پیدا کرده است.

بررسی‌های اولیه بر روی این قرآن اصیل بودن و قدمت آن را تایید می‌کند و آن را به عنوان قدیمی‌ترین نسخه‌ی دست‌نویس در دنیا معرفی می‌کند. بر روی صفحه‌ی اول این قرآن نوشته شده: «این نسخه‌ی دست‌نویس در سال 200 هجری نوشته شده است.»

حروف به کار رفته در این قرآن دست‌نویس فاقد نقطه‌هایی هستند که امروزه در الفبای عربی وجود دارند و این نشانه‌ای دال بر این است که این قرآن به عصرها قبل تعلق دارد. نقطه بعدها با هدف تمایز حروف مشابه در زبان عربی وارد الفبا شد.

این مرد یمنی همچنین مدعی شده است، علاوه‌بر این قرآن دست‌نویس، شمشمیر «ذوالفقار» را که حضرت محمد (ص) به عنوان هدیه به علی ابن ابیطالب (ع) هدیه کرد نیز پیدا کرده است.
نظرات بینندگان