arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

«برف» در مناطق ‌زلزله‌زد‌ه ورزقان/ مسئولان چه می کنند؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بارش‌ نخستین برف و هوای سرد حضور خود را از اطراف کوه‌های شهر زلزله‌زده ورزقان به رخ بچه‌ها و مردم بی‌پناه در زیر چادر ‌کشید.

به گزارش فارس، بارش باران که از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در منطقه زلزله‌زده ورزقان آغاز شد، موجب آبگرفتگی چادرهای زلزله‌زدگان شهر و روستاهای ورزقان شد.

این روزها برف پاییزی بر سر کوه‌های اطراف ورزقان نشسته و به بچه‌های زیر چادر سفید هلال احمر نظاره می‌کند و اینکه چند روز مهلت به آنها خواهد داد، مشخص نیست.

از قدیم در ورزقان مردم با دیدن برف بر سر کوه‌ها کارهای خود را به اتمام می‌رساندند و منتظر باریدن آن بودند تا حضور این نعمت الهی نویدبخش سالی پرمحصول برای آنها باشد.

اما امسال با زلزله بیست و یکم مرداد ورزقان تمام کارهای مردم که حساس‌ترین آن زیر سقف است، هنوز کلید نخورده و سردی هوای پاییزی که از بالای کوه‌های برف می‌آید، چادر پارچه‌ای سفید رنگ را مورد هجوم قرار داده و این چادرها دیگر طاقت نگهداری بچه‌ها را ندارند.

هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی کم‌ترین دمای هوای ورزقان را دو درجه بالای صفر گزارش می‌کند.

بر اساس این گزارش، کم‌ترین دمای مناطق زلزله‌زده شب‌ها به پنج درجه بالای صفر می‌رسد، هوایی که مردم کلانشهرها از جمله تهران زمستان‌ها بعد از بارش برف تجربه می‌کنند و آن را هوای سرد می‌دانند.

61 روز از زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان می‌گذرد، ساکنان چادرهای سفید در مناطق زلزله‌زده ورزقان، اهر، هریس و 418 روستای این مناطق این روزها شب‌های سردی را همراه با لرزه‌های سرما و پس‌لرزه‌ها می‌گذرانند اما سوز این سرما به علت کوهستانی بودن به روزها نیز منتقل شده است.

اما بیشتر مردم این مناطق همچنان در چادرها زندگی می‌کنند و امیدواریم مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌ای بیاندیشند چون دیگر چادرهای سفید با زلزله‌زدگان نمی‌توانند مهربان باشند و آنان را در برابر سرما حفظ کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
2
38
خدايا زلزله زده ها فقط تو رو دارن خودت كمكشون كن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
2
22
هنوز که دو ماه نشده!
نظرات بینندگان