arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

صفار: مسئولان 3هفته بازار ارز را رها کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان تحلیل خود از وضع بازار طلا و ارز گفت: اشتباه کارگزاران دولتی در این زمینه رخ داد و مسئولان سه هفته بازار ارز و طلا را رها کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محمدحسین صفار هرندی امروز در نشستی با حضور مسئول نمایندگی ولی‏ فقیه و فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار طلا و ارز اظهار داشت: باید بپذیریم که اشتباهی در این ایام توسط کارگزاران دولتی رخ داد و دست‏اندرکاران و مسئولان سه هفته بازار ارز و طلا را به حال خود رها کردند و در نتیجه قیمت ارز بالا رفت و جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی تشدید شد.

وی ادامه داد: در واقع آنچه در بازار ارز به وجود آمد، جنگ روانی بود و جنگ روانی را کسانی با سوء تدبیر و سوء مدیریت خودشان دامن زدند و همین‌ها سرمنشأ مشکلاتی از این قبیل شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بخشی از مشکلات مربوط به برآوردهای غلط است چراکه برآوردهای غلط عوارض غلط به دنبال دارد، تأکید کرد: ما با دشمن در حوزه‌های اساسی و مسائل مربوط به موجودیت انقلاب اختلاف داریم و این یک برآورد غلط است که گمان کنیم تنها در حوزه‌هایی نظیر انرژی هسته‌ای با دشمن چالش داریم.

رابطه با آمریکا از جنس رابطه گرگ و میش است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئله مذاکره و رابطه با آمریکا خاطرنشان کرد: مادامی که رابطه ما با آمریکا از جنس رابطه گرگ و میش است، نمی‌توان به این رابطه امیدوار بود؛ چراکه در این رابطه ما باید هستی و موجودیت خود را به آمریکا تقدیم کنیم.

صفار هرندی گفت: ملت بزرگ ایران بارها ثابت کرده است که با اتکا به ذات اقدس الهی و بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را به فرصت جهش اقتصادی تبدیل می‌کند، کاری که در سه دهه گذشته بارها آن را ثابت کرده است و این بار نیز با الگوی اقتصاد مقاومتی به سرانجام خوشی خواهد رساند.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن پیام متعارضی را در داخل کشور دریافت کند بر فشار اقتصادی خود خواهد افزود، بیان کرد: راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی، تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرهیز از مجادلات بیهوده و افشاگری‌های بی‏فایده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید مراقب بود تا در دام دشمنان گرفتار نشد و با تلاش و مقاومت انقلابی بر مشکلات فائق آمد.
نظرات بینندگان