arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

معاون صدام خواستار حمله به ایران شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به تازگی «عزت ابراهیم الدوری»، معاون سابق «صدام حسین»، دیکتاتور سابق عراق که تنها عضو بازداشت نشده و متواری حزب منحله بعث به شمار می‌رود، در پیامی تلویزیونی، خواستار حمله اعراب به جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از تابناک ؛ او در این پیام تلویزیونی که به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تأسیس حزب منحله بعث منتشر شد، حمله ایالات متحده آمریکا و همپیمانش به عراق را کاری جنایتکارانه نامید.

وی همچنین در این پیام ـ که نخستین پیام وی پس از سقوط رژیم بعث عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی به شمار می‌رود ـ به «حزب الدعوة» عراق حمله کرد و افزود: این حزب (حزب الدعوة) بر این باور است که عراق به پایتخت تشیع در جهان عرب تبدیل شده است و متأسفانه به نظر می‌رسد، آنان می‌خواهد تا قیامت در عراق حکومت کنند.

معاون دیکتاتور سابق عراق همچنین «حزب کمونیست عراق» و «اخوان المسلمین» عراق را مورد انتقاد شدید و حمله قرار داد و گفت: کمونیست‌ها به ملت عراق خیانت کردند. از همین روی، امیدوارم به جهنم بروند؛ اما امیدواریم اخوان المسلمین عراق از موضع کنونی خود عقب ‌نشینی و توبه کنند و به مبارزان جهادی بپیوندند؛ خداوند توبه کنندگان را دوست دارد.

در ادامه «عزت الدوری»، به حکام عرب و نیز اتحادیه عرب حمله کرد و گفت: حکام عرب با اشغالگران آمریکایی، دست در دست یکدیگر گذاشته‌اند و با مقاومت در عراق مقابله می‌کنند.

آنان باید از مقاومت در عراق حمایت کنند تا جلوی نفوذ ایران را بگیرند! اما کنفرانس اتحادیه عرب که در ۲۹/۳/۲۰۱۲ در بغداد برگزار شد، «کنفرانس توطئه» بود. آنان علیه مقاومت در عراق دسیسه کردند. اعراب باید با مقاومت همکاری کنند تا ایران مورد حمله قرار گیرد.

معاون سابق «صدام حسین» با حمله شدید به حکومت کنونی عراق گفت: فرایند سیاسی جاری در عراق، بر پایه حکومتی اطلاعاتی است که به طور کامل از ایران به عراق آورده شده است! همه اعراب باید بدانند که این سناریو از پیش نوشته و آماده و به عراق آورده شده است.

این عضو فراری حزب منحله بعث سابق عراق، در ادامه «بیداری اسلامی» و «بهار عربی» را مورد حمله قرار داد و گفت: ما مخالف انقلاب‌های جاری در کشورهای عربی هستیم، زیرا تنها به امپریالیسم جهانی خدمت می‌کنند.

عزت ابراهیم الدوری در این پیام تلویزیونی ـ که شماری از نیرو‌ها و هوادارانش پشت سرش ایستاده بودند ـ از «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان سعودی، تمجید کرد و گفت: ملک عبدالله برادر ماست. او یک رهبر عرب قدرتمند و شجاع است.

در اینجا جا دارد که از علمای سعودی (مفتی‌های تکفیری عربستان) تشکر کنم که برای حمایت از مقاومت عراق، فتواهایی صادر کردند.

گفتنی است، از محل پنهان شدن «عزت الدوری» اطلاعات دقیقی در دست نیست. این در حالی است که پیش از این، در اخبار گوناگون گفته شد که یا در یمن یا جنوب سوریه و یا مناطقی در شمال عراق ـ که هم‌مرز با سوریه است ـ پنهان شده است.

 ولی پس از انتشار این پیام تلویزیونی، برخی کار‌شناسان مسائل سیاسی جهان عرب گفته‌اند: شاید وی پس از سقوط رژیم سابق عراق، از سمت جنوب غرب عراق به عربستان گریخته و اکنون که رقابت عربستان و ایران در منطقه افزایش یافته، سعودی‌ها بر وی فشار آورده‌اند تا این پیام تلویزیونی ضد ایرانی را منتشر کند؛ در واقع سعودی از وی به عنوان یک برگ برنده علیه جمهوری اسلامی ایران بهره برده است.

نظرات بینندگان