arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

سيد محمد خاتمی: بنیاد باران یک مکان سیاسی نیست/ فعالیت مان را محدود کردند و مجوز ندادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هجدهمین جلسه شورای عالی بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران (باران) روز سه شنبه یازدهم مهر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در دفتر این بنیاد و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رییس بنیاد و بیش از دوسوم اعضاء این شورا تشکیل شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ شورا پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، درباره مفاد دستور جلسه به گفتگو نشست.

در این جلسه گزارش هیأت مدیره در مورد عملکرد سالهای 1389 و 1390 توسط جمشید انصاری نائب رئیس هیأت مدیره قرائت شد. طبق این گزارش، تعداد جلسات هیأت مدیره در سال 89، ده جلسه و در سال 90،هفت جلسه بوده است.

همچنین مجموع نشست های ماهانه برگزار شده برای اعضای باران در سال 89 و 90 جمعاً هجده جلسه بوده که در نه جلسه به "مباحث اقتصادی و مدیریتی و سیاست داخلی و خارجی" و در نه جلسه به "مباحث فرهنگی و اجتماعی و دینی" پرداخته شده است. انتشار گزیده مجموعه سخنرانی ها به صورت کتاب نیز در دست اقدام است.

در ادامه گزارش آمده که وب سایت بنیاد باران در طی دو مرحله در ابتدا فیلتر شد ه و در مرحله بعدی مورد هجوم هک کنندگان قرار گرفت و پیگیری برای رفع این مشکل نتیجه بخش نبوده است.

پس از گزارش عملکرد هیأت مدیره، گزارش صورتهای سال مالی 1390 و نیز جدول بودجه سال 1391 بنیاد توسط دکتر اسدالله رازانی مدیر عامل باران،ارائه شد.

سپس حسن زمانی بازرس قانونی بنیاد در سال 90، گزارش بازرس قانونی در مورد صورتهای مالی مذکور را قرائت کرد.

پس از بحث و بررسی در خصوص صورتهای مالی سال 1390 و بودجه سال 1391 ، هر دو بخش مورد تأیید شورای عالی قرارا گرفت.

به گزارش باران،در پایان جلسه نیز سید محمد خاتمی رئیس بنیاد باران طی سخنانی، اظهار داشت: امکانات بنیاد برای فعالیت های اجتماعی بسیار محدود است و با توجه به شرایط موجود همین اندازه که بنیاد فعالیت کرده حاصل تلاش مدیر عامل، هیأت مدیره و آقای زمانی بوده و قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: آنوقت که امکانات داشتیم می توانستیم برای فعالیت های اجتماعی خود امکاناتی فراهم کنیم، اما ما در این فکر نبودیم؛ نخواستیم چنین اقدامی داشته باشیم و بعد هم با محدودیتها مواجه شدیم. یعنی حتی از مصوبه ای که طبق آن امکان انتقال کارمندان دولت به نهادها فراهم شده بود، باران را حذف کردند. می خواستیم پژوهشکده دایر کنیم و در زمینه علوم انسانی کار کنیم که با وجود پیگیری های فراوان مجوز لازم صادر نشد و این درحالی است که در سایر کشورها از این فعالیت ها استقبال شده و کمک صورت می پذیرد.

خاتمی تاکید کرد: من معتقدم و تکرار می کنم که بنیاد یک مکان سیاسی نیست بلکه موسسه ای است که کسانی که اهل فکر و دانش هستند با کسانی که تجربه دارند در اینجا گرد هم می آیند و در زمینه مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مبتلابه کشور تبادل نظر می کنند.

وی با بیان اینکه صاحب نظران تئوریک و اهل عمل با هم تبادل نظر می کنند، گفت: می توان قدری فعال تر و با نشاط تر عمل کنیم. یعنی فقط صحبت یکطرفه نباشد، بلکه میزگردهایی ترتیب داده شود تا صاحب نظران صحبت کنند و برخورد آراء و نظرات باشد و در این صورت نتایجی که به دست می آید برای همگان مفیدتر خواهد بود
نظرات بینندگان