arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

سیلی سرما بر صورت زلزله‌زدگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی دمای هوا در بسیاری از مناطق زلزله‌زده را کمتر از صفر اعلام کرد و گفت: از امشب هوا در مناطق زلزله‌زده سردتر می‌شود.

به گزارش انتخاب، امیر شاهرخ حسنعلی‌زاده با اعلام این خبر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از امشب هوای کاملا پاییزی در آذربایجان شرقی و مناطق زلزله زده کاملا احساس می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارش برف و سفید پوش شدن ارتفاعات بزگوش و ساوالان، هوای سرد در منطقه حکم فرما خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا در استان از اوایل نیمه اول آبان ماه گفت: به ویژه بارش باران در منطقه افزایش می‌یابد.

وی دمای هوا در بسیاری از مناطق زلزله زده را کمتر از صفر اعلام کرد و گفت: ثبت دمای یک درجه بالای صفر در مناطقی نظیر سراب با هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دریا دلیلی بر این مدعا است.

حسنعلی‌زاده ضمن تاکید بر ارتفاع بیش از 2 هزار و 500 متری بسیاری از روستاها در مناطق زلزله زده گفت: مطمئنا در این ارتفاعات هم اکنون نه تنها دمای زیر صفر بلکه بسیار سردتر از آن نیز قابل ثبت است.

وی یادآور شد: به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی در این ارتفاعات ثبت دما در آنها صورت نمی‌گیرد که در صورت امکان ثبت حتما دمای هوای بسیاری پایینی قابل رویت بود.
نظرات بینندگان