arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
خطاب به «آنتونیو پاتریوتا»

اسرائیل: نگذارید احمدی نژاد به برزیل بیاید

پرز به دیدار احمدی‌نژاد با لولا دا سیلوا- رئیس جمهور وقت برزیل، اشاره کرده و به وزیر امور خارجه برزیل گفت که در ملاقاتش در سال 2010 با رئیس جمهوری وقت برزیل به وی گفته است که دیدارش با محمود احمدی نژاد و پادرمیانی برزیل درباره برنامه هسته‌ای یک اشتباه بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری اسرائیل، از برزیل خواست تا این کشور مانع از سفر احتمالی محمود احمدی‌نژاد- رئیس جمهوری اسلامی ایران، به این کشور شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ شیمون پرز، این در خواست را هنگام دیدار با آنتونیو پاتریوتا- وزیر امور خارجه برزیل، کرده است

وی ز به وزیر خارجه برزیل گفت که ایران در حال توسعه سلاح اتمی بوده این امر تهدید بسیار جدی برای منطقه  خواهد بود.

رئیس جمهوری اسرائیل افزود که در برابرایران تمام گزینه‌ها باید مورد بررسی و ملاحظه قرار بگیرند.

وی گفت که اسرائیل حل و فصل این معضل را به وسیله مذاکرات و یا اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه تهران ترجیح میدهد، اما در صورتی‌ که گزینه مذاکرات و تحریم‌ها شکست بخورد، تنها گزینه جدی برای ممانعت ایران به دستیابی سلاح اتمی، گزینه نظامی خواهد بود.

آنتونیو پاتریوتا- وزیر امور خارجه برزیل، به رئیس جمهوری اسرائیل پاسخ داده است، که کشور متبوعش از جنجال بر‌انگیخته شده مبنی بر حمله اسرائیل به ایران بسیار نگران است.

وی تأکید کرد که چنین تهدیدی میتواند نتایج بالقوه خطرناکی را برای ثبات منطقه خاورمیانه در بر داشته باشد.

در این ملاقات، شیمون پرز- رئیس جمهوری اسرائیل، به دیدار محمود احمدی‌نژاد در سال 2010 از برزیل و ملاقات وی با لولا دا سیلوا- رئیس جمهور وقت برزیل، اشاره کرده و به وزیر امور خارجه برزیل گفت که در ملاقاتش در سال 2010 با رئیس جمهوری وقت برزیل به وی گفته است که دیدارش با محمود احمدی نژاد و پادرمیانی برزیل درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی یک اشتباه بوده است.

 
نظرات بینندگان