arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

آیا جوانان کوبائی سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا را رقم خواهند زد؟

شهیر شهید ثالث: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تفاوت عمده ای با بسیاری از کشور های جهان دارد. به این معنا که الزاما کسی که تعداد آرایش بیشتر باشد رئیس جمهور نخواهد شد! در انتخابات سال 2000 ال گور علیرغم برتری نیم میلیون رای نسبت به جورج بوش انتخابات را بر سر شکست در ایالت فلوریدا که تکلیف آن را دادگاه عالی آمریکا تعیین کرد به بوش واگذار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



سرویس بین الملل انتخاب: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تفاوت عمده ای با بسیاری از کشور های جهان دارد. به این معنا که الزاما کسی که تعداد آرایش بیشتر باشد رئیس جمهور نخواهد شد! در انتخابات سال 2000 ال گور علیرغم برتری نیم میلیون رای نسبت به جورج بوش انتخابات را بر سر شکست در ایالت فلوریدا که تکلیف آن را دادگاه عالی آمریکا تعیین کرد به بوش واگذار کرد.

 در آمریکا، بسته به میزان جمعیت، هر ایالت یک تعداد آراء الکترال را بخود اختصاص می دهد. کاندیدائی که در یک ایالت پیروز میدان شود تمام آراء الکترال آن ایالت را نصیب خود خواهد کرد و بازنده به رقم "صفر" از مجموع آراء الکترال ایالت مزبور رضایت خواهد داد.  در این خصوص تنها دو ایالت مِین و نبراسکا استثناء هستند (لازم به توضیح است که مردم مستقیما به کاندیدای ریاست جمهوری رای نمی دهند بلکه آراء خود را به نمایندگانی Electors می دهند که هر کاندیدا برای خود مشخص کرده است، بعدا این نمایندگان رای خود را به کاندیدای مورد تاییدشان خواهند داد تا سرنوشت ایالت مشخص شود).

برای احراز مقام ریاست جمهوری نفر برنده باید حداقل 270 رای الکترال را نصیب خود کند. معمولا نتیجه نهائی را ایالت هائی رقم می زنند که آراء دو طرف فوق العاده بهم نزدیک اند.

طبق آخرین برآورد نیویورک تایمز، تا امروز (21 اکتبر) رامنی 206 رای الکترال و اوباما 237 رای را بطور قریب به یقین به خود اختصاص داده اند در حالی که تکلیف 95 رای الکترال دیگر نامشخص است. این ها ایالت هائی هستند که هنوز نظر سنجی ها به درستی نمی توانند بگویند که کدام طرف پیروز خواهد بود. در میان 8 ایالتی که وضع نامشخصی دارند فلوریدا با 29 رای الکترال دارای بیشترین درجه اهمیت است. ناظران پیشس بینی می کنند که امسال هم فلوریدا تکلیف انتخابات را روشن خواهد کرد.

در سال 2008 اوباما فلوریدا را بُرد اما امسال وضع فرق می کند. اقتصاد فلوریدا بر اثر حراج خانه ها توسط بانک ها به دلیل عدم پرداخت وام های مسکن از سوی مالکان در شرایط نامطلوبی به سر می برد و نارضائی از دولت مشهود است. مرزبندی ها در میان گروههای اجتماعی و اقتصادی مختلف، بین دموکراتها و جمهوری خواهان، تقریبا مشخص شده اما گفته می شود که دو گروه بلاتکلیف سرنوشت فلوریدا را رقم خواهد زد.

این دو گروه هر دو اسپانیائی زبان عبارتند از جوانان کوبائی در جنوب فلوریدا و پرتوریکوئی ها در مرکز ایالت. به عبارت دیگر تا این لحظه می توان گفت که سرنوشت دولت آینده آمریکا را جوانان کوبائی و پرتوریکوئی ساکن فلوریدا رقم می زنند. باید منتظر روز سه شنبه بعد از مناظره سوم اوباما و رامنی بود.

* شهیر شهید ثالث
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کمال
|
GERMANY
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
34
با تشکر از آقای شهید ثالث. مطلب جالبی بود و مار را با روش انتخابات آمریکا تا اندازه ای بیشتر آشنا نمود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
درود بر شهیر عزیز
نظرات بینندگان