arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

شرایط دریافت وام دانشجویان پیام‌نور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرایط اعطای وام به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور بر حسب مقررات و آئین‌نامه‌های مربوط، اعلام شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، میزان مبلغ وام برحسب مقررات مربوط به آیین‌نامه‌ها صورت ‌گرفته است و میزان مشخص شده برای دوره‌های کارشناسی از 150 هزار تومان به 250 هزار تومان، برای کارشناسی ارشد از 700 هزار تومان به یک میلیون تومان و برای مقطع دکتری از یک میلیون و 500 هزار تومان به دو میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

براساس این گزارش، دانشجویانی که مایل به استفاده از این تسهیلات هستند باید ضمن رعایت مندرجات دستورالعمل، برای دریافت وام در طول تحصیل به امور دانشجویی دانشکده خود یا وب سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند.

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور، نیاز مالی، رعایت شئونات دانشجویی و صلاحیت اخلاقی، عدم استفاده از وام یا بورس تحصیلی، عدم اشتغال به کار در زمان دریافت وام دانشجویی( به استثنای کار دانشجویی)، سپردن سند تعهد با ضامن معتبر پس از اطمینان از اختصاص وام ( ارائه یک بار سند تعهد محضری برای تمام دوران تحصیل و دریافت وام‌های مختلف کفایت می‌کند) و ثبت‌نام در نیمسالی که وام درخواست شده و انتخاب حداقل واحدهای مورد لزوم طبق مقررات صندوق رفاه دانشجویان ( حداقل 12 واحد برای کارشناسی و 8 واحد برای کارشناسی ارشد) و عدم مشروطی دانشجو در ترم گذشته از شرایط دریافت وام هستند.

براساس این گزارش، دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور تا ترم 4 و دانشجویان مقطع کارشناسی تا ترم 8 مشمول وام می‌شوند.

دانشجو موظف است فرم‌های درخواست وام را با اطلاعات صحیح تکمیل کند. چنانچه خلاف آن ثابت شود دانشجو می‌بایست تمام وام‌های دریافتی را بلافاصله و به طور یکجا پرداخت کند.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که ضامن برای دریافت وام باید کارمند رسمی باشد.

براساس این گزارش، درصورت گذشتن بیش از چهار سال ( 8 نیمسال ) برای مقطع کارشناسی و دوسال (چهار نیمسال ) برای مقطع کارشناسی ارشد از ورود به دانشگاه، هیچگونه وامی به این دانشجویان تعلق نمی‌گیرد.

متقاضیان وام عمره دانشجویی و عتبات با ارائه مدارک معتبر و برای فقط یک بار می‌توانند از وام مربوطه بهره‌مند شوند.

مهلت بازپرداخت وام صندوق رفاه برای دانشجویان انصرافی اخراجی یا ترک تحصیل بلافاصله پس از روشن شدن وضعیت دانشجو توسط مدیریت آموزش دانشگاه به صورت یکجا و با احتساب 4 درصد کارمزد وام از زمان دریافت طی یک فیش کلی که فقط تا پایان وقت اداری همان روز قابل پرداخت است میسر می‌شود.

بازپرداخت وام برای دانشجویان فارغ التحصیل پس از روشن شدن وضعیت و اعلام تاریخ فراغت از تحصیل توسط مدیریت آموزش دانشگاه به دو صورت اقساط و نقدی امکان پذیر است، در بازپرداخت به روش اقساطی دانشجویان باید 9 ماه پس از فارغ التحصیلی به صورت اقساط 60 ماهه بدهی خود را پرداخت کنند، در بازپرداخت نقدی دانشجویان بدهی خود را به صورت فیش یکجا، به مبلغ کل بدهی با مهلت پرداخت 48 ساعت می‌پردازند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
1
ای روزگار!!!!!!بگو نمی خوای وام بدی خودتو راحت کن
من اگه کارمند رسمی داشتم که برای250 تومن وام نمی گرفتم
نظرات بینندگان