arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۶۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

ایران چند کشور اروپایی را تحریم نفت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تشریح جزئیات 3 ویژگی بسته پیشنهادی تحریم پیش‌دستانه برخی از کشورهای اروپایی مجلس از احتمال تحریم نفتی چند کشور اروپایی پس از انگلیس و فرانسه در آستانه زمستان خبر داد و گفت: برخی از پالایشگاه‌های اروپایی با واسطه به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند.


به گزارش انتخاب ، ناصر سودانی در گفتگو با مهر با اشاره به دور زدن تحریم‌های نفتی ایران با مشارکت بخش خصوصی، گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانونی اساسی و فعال‌سازی بیشتر دیپلماسی نفت، مجوزهای لازم را برای دولت به منظور واگذاری حدود 20 درصد صادرات نفت به بخش خصوصی صادر کرده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شرایط فعلی یکی از موثرترین روش‌ها برای ناکامی تحریم نفت و خروج از محاصره اقتصادی ورود بخش خصوصی به تجارت نفت و فرآورده های نفتی کشور است، تصریح کرد: علاوه بر این به منظور مقابله با تحریم‌ها لازم بود بستر قانونی هم برای دولت به منظور اجرای برنامه‌های ضربتی توسط مجلس فراهم شود.

نماینده مردم اهواز در خانه ملت با اشاره به تدابیر و راهکارهای دولت برای مقابله با تحریم بیمه محموله‌های نفتی و تامین کشتی‌های نفتکش برای حمل دریایی نفت صادراتی ایران به بازارهای جهانی، بیان کرد: همچنین با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی بخشی از مشکلات انتقال و تبدیل ارز در داخل کشور مرتفع شده است.

برنامه مجلس برای تحریم پیش‌دستانه اروپا

به گزارش مهر، این مقام مسئول همچنین از تکمیل طرح پیش دستانه مجلس برای برخورد قانونی با کشورها و شرکت‌های تحریم کننده نفت ایران خبر داد و افزود: کشورهای اروپایی و غربی که به نوعی با تحریم نفت اعلان جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران داده اند با یک شیوه پیش دستانه روبرو خواهند شد.

گام اول؛ شیرهای نفت را می‌بندیم

سودانی در تشریح برخی از جزئیات طرح پیش دستانه مجلس برای تحریم کشورهای اروپایی توسط ایران، توضیح داد: در گام نخست کشورهای متخاصم و تحریم کننده ایران، از نفت مرغوب سبک و سنگین ایران محروم خواهند شد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه هم اکنون حدود 70 پالایشگاه در اروپا و برخی از نقاط جهان برای ادامه فعالیت نیاز به خرید نفت از ایران هستند، تبیین کرد: هم اکنون برخی از این شرکت‌های پالایشی در اروپا از طریق واسطه ها اقدام به واردات نفت خام از ایران می کنند.

نماینده مردم اهواز در خانه ملت همچنین با تاکید بر اینکه انجام تغییرات در واحدهای فرایندی این پالایشگاه ها به منظور جایگزین کردن نفت ایران غیر اقتصادی و مستلزم صرف هزینه‌های بالای سرمایه گذاری است، تاکید کرد: از این رو بخش خصوصی در مدت کوتاهی موفق به فروش نفت خام به برخی از این پالایشگاه ها در اروپا کند.

گام دوم؛ توقف خرید کالا از کشورهای اروپایی

وی گام دوم تحریم پیش دستانه تحریم برخی از کشورهای اروپایی را توقف واردات کالا، محصولات و برخی از تجهیزات در صنایع مختلف اعلام کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس، جمهوری اسلامی ایران از این کشورهای متخاصم به هیچ عنوان کالایی وارد نمی کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ایران در شرایط بحران اقتصادی منطقه یورو نیازی به واردات کالا و محصولات از کشورهای متخاصم اروپایی را ندارد به مهر گفت: برخی از این کالاها در داخل ساخته شده و مابقی از سایر کشورها خریداری خواهد شد.

به گفته سودانی در شرایط فعلی به دلیل بحران اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان برای فروش کالا، محصولات و تجهیزات مختلف به ایران در صف ایستاده اند.

گام سوم؛ احتمال ممنوعیت سفر گردشگران

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس سومین گام تحریم پیش دستانه کشورهای استکباری را ممنوعیت سفر گردشگران و توریست های ایرانی به این کشورها عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی بر روی بخش هایی از این طرح پیش دستانه تحریم در مجلس بین نمایندگان مردم توافق حاصل شده و به زودی این طرح برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

وی همچنین با یاداوری اینکه سال گذشته وزارت نفت در اقدامی هر گونه صادرات نفت خام ایران به کشورهای فرانسه و انگلستان را تحریم کرد، اظهار داشت: بر این اساس برخی از کشورهای اروپایی به طور آشکار صف خود را از جبهه جنگ اقتصادی جدا کرده و ایران به مبادلات نفتی با این کشورها ادامه می دهد.

این مقام مسئول همچنین از ادامه فروش نفت به برخی از شرکتهای نفتی اروپایی خبر داد و تاکید کرد: با درخواست این شرکت‌های خارجی فروش نفت به طور غیر علنی و به اتخاذ راهکارهای جدید انتقال و مالی انجام می شود.

به گفته سودانی آن دسته از کشورهای اروپایی که به موضع گیری‌های خصمانه، غیر عاقلانه و غیر عادلانه خود در قبال ایران اصرار می کنند به زودی با تحریم‌های پیش دستانه ایران روبرو خواهند شد.

مجلس تماشاگر تحریم نفت نیست

نماینده مردم اهواز در خانه ملت با یادآوری اینکه برای تصویب و اجرای این طرح مجلس شورای اسلامی کاملا آماده و هماهنگ است، تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی مطمئن باشند مجلس شورای اسلامی تماشگر به خطر افتادن منافع و مصالح ملی نخواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به زودی پس از انگلستان و فرانسه، تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی به طور رسمی مورد تحریم نفت جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند.

وی تحریم پیش دستانه نفتی کشورهای اروپایی را خواست مردم از نمایندگان مجلس و دولت عنوان کرد و افزود: بدون شک در تمامی این تهدیدها و تحریم ها نقش رژیم صهیونیستی آشکار است.

این مقام مسئول با با بیان اینکه این طرح با پشتوانه مردمی و با نظر مثبت و قاطعانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصوی خواهد شد، تبیین کرد: با تصویب این طرح و ابلاغ آن، دست دولت هم برای تحریم نفتی کشورهای متخاصم از نظر قانونی باز خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
36
اولا اونا اول تحریم کردند پس اینحرف که ایران تحریم جوکه.بعد هم شماها با دنیا سر ناسازگاری دارین چرا مردم نباید مسافرت کنندوتازه به لطف امثال شماها به ایرانیها ویزا نمیدهند که بخوان برن اروپا .انهم با این قیمت وحشتناک دلار.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
27
ایول تحریم اروپا!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
26
آخرش بود
:-))))
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
35
از خنده مردم
علی
|
UNITED STATES
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
31
فقط یاد استاد اسدی و اون ضربه زیبای گلش به درون دروازه ایران افتادم.استاد اسدیم آرزوست !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
1
31
من كه ميگويم به نشانه اعتراض بياييد شيشه هاي خونه هاي خودمان را بشكنيم!!!!!!!
دنیای وارونه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
1
20
همینطوریش کشور نمیچرخه چه برسه از این کارا بکنین!!!!!
شاهين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
27
روغن ريخته رو نذر امامزاده ميكنن؟ نفتي كه تحريم شده و رو تحريم ميكنن؟
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
1
24
جدی میگی؟اوه اوه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
1
26
توهم زدین. بس کنید
نظرات بینندگان