arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

اتهام زنی مخالف سوری به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ئیس سابق شورای ملی سوریه در گفتگو با یک روزنامه سعودی، با استدلال های واهی خود ایران، سوریه و حزب الله لبنان را به ترور وسام الحسن متهم کرد.

به گزارش فارس، «برهان غلیون» رئیس سابق گروهک های مسلح سوریه موسوم به شورای ملی سوریه، که حضور عناصری از این شورا در ناآرامی های بیروت به خوبی قابل مشاهده است، در اظهاراتی سعی کرد ایران، سوریه و حزب الله لبنان را به دست داشتن در ترور وسام الحسن رئیس سابق اداره اطلاعات امنیت ملی لبنان متهم کند.

این مخالف سوری که با روزنامه الوطن عربستان سعودی گفت وگو می کرد، بدون توجه به اینکه نابسامانی در مرزهای لبنان و سوریه و اختلال در عملیات ارتش لبنان در جلوگیری از قاچاق افراد مسلح به سوریه تا چه حد می تواند به ضرر حکومت سوریه باشد، مدعی شد که اسد این توطئه را طراحی کرده تا درگیری های سوریه را به لبنان نیز بکشاند. وی استدلال واهی خود را قطعی دانست و مدعی شد که هیچ شکی نیز در این استدلال وجود ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شده که برخی منابع امنیتی لبنانی از بازداشت برخی شبه نظامیان خارجی در درگیری های شمال لبنان خبر می دهند، این افراد به احتمال فراوان از همان نیروهایی هستند که برای اعزام به سوریه در لبنان مستقر شده اند و از سوی جریان 14 مارس برای پیشبرد اهدافشان در لبنان و افزایش درگیری ها برای ناکارآمد کردن دولت نجیب میقاتی به کار گرفته می شوند.

غلیون با اشاره تلویحی به بیهوده بودن فعالیت های اخضر ابراهیمی در سوریه ادعا کرد که خونین ترین روزهای سوریه همان روز دیدار ابراهیمی با بشار اسد بود که در آن 200 نفر کشته شدند.
نظرات بینندگان