arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

جمله طلایی اوباما خطاب به رامنی چه بود؟

اوباما با استفاده از فرصتی که رامنی در اختیارش گذاشته، توپش را وارد دروازه حریف می کند و می گوید: بله خب، جناب فرماندار امروز ما اسبها و سرنیزه های کمتری هم داریم. به جای این ها اکنون ما چیزهایی داریم که به آنها "ناو هواپیمابر" می گویند و کشتی هایی داریم که زیرآب حرکت می کنند و نامشان زیردریایی اتمی است. اوباما با کلمات نهایی خود ژست گلادیاتوری را می گیرد که با آخرین ضربات شمشیر، رقیبش را از پا درآورده و به نشانه پیروزی، پایش را بر روی پیکر به خاک افتاده وی می گذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: سومین مناظره تلویزیونی "باراک اوباما" نامزد دموکرات و "میت رامنی" نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شب گذشته در شهر "بوکاراتون" ایالت فلوریدا با حواشی جالب توجهی برگزار شد. در این مناظره 90 دقیقه ای که به 6 بخش 15 دقیقه ای تقسیم شده و موضوعات هر بخش توسط "باب شفر" مجری شبکه تلویزیونی CBS مطرح می شد، دو طرف کوشیدند تا جای ممکن به پرسش ها پاسخ هایقانع کننده داده و رقیب خود را به چالش بکشند.

این مناظره در فاصله دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آخرین بخت اوباما و رامنی بود تا مواضع خود را در زمینه سیاست خارجی از جمله جنگ افغانستان، مبارزه با تروریسم در پاکستان، تحولات سوریه، لیبی، جنگ با القاعده و مهمتر از همه تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی ابراز کنند.
هر چند تماشای این مناظره به رای دهندگان در یافتن پاسخ روشن سوالاتشان در خصوص برنامه های عملی هر یک از نامزدها کمک چندانینکرد، اما فرصتی برای این دو فراهم آورد تا با گرفتن گاف از طرف مقابل، طرفدارانشان را دست کم به زدن پوزخندی وادارند.
آنگونه که از نتایج و آثار این مناظره در محافل اینترنتی بر می آید، اوباما توانست در این جدال، بهتر از رامنی ظاهر شده و پاسخ های عامه پسندی برای حملات این نامزد جمهوریخواه بیابد، هر چند این نامزد دمکراتهمچنان از نظر هواداران رامنی، پاسخ درخوری به انتقادهای وی نداده است.



اما در نقطه مقابل، رامنی با دادن گاف های متعدد بار دیگر خاطره مناظره های دور قبل بین نامزدهای انتخاباتی را زنده کرده است. وی در جایی به جای نام "ایران" به اشتباه از کمله "عراق" استفاده کرده و در جای دیگر نیز نام "اسد" را به جای "عنان" به کار برده است. نقطه عطف گاف های نامزد جمهوریخواه جایی است که وی در انتقاد از عقب افتادگی نیروی دریایی آمریکا نسبت به گذشته می گوید این کشور در حال حاضر کشتی های کمتری نسبت به سال 1916 دارد.
در این لحظه اوباما با استفاده از فرصتی که رامنی در اختیارش گذاشته، توپش را وارد دروازه حریف می کند و می گوید: بله خب، جناب فرماندار امروز ما اسبها و سرنیزه های کمتری هم داریم. به جای این ها اکنون ما چیزهایی داریم که به آنها "ناو هواپیمابر" می گویند و کشتی هایی داریم که زیرآب حرکت می کنند و نامشان زیردریایی اتمی است. اوباما با کلمات نهایی خود ژست گلادیاتوری را می گیرد که با آخرین ضربات شمشیر، رقیبش را از پا درآورده و به نشانه پیروزی، پایش را بر روی پیکر به خاک افتاده وی می گذارد.
تماشاگران مناظره شب گذشته تقریبا به جز این صحنه دراماتیک(البتهبا درایت مجری با سابقه تلویزیون که تجربه مجری گری آخرین مناظره تلویزیونی "باراک اوباما" و "جان مک کین" را نیز داشت) از دیدن رویارویی مستقیم دو نامزد محروم شدند. کما این که در صورت ادامه این وضعیت، شاید کار دو طرف به واکنش های تند و حتی کتک کاری هم می کشید.
در هر حال جمله اوباما در به تمسخر گرفتن انتقاد رامنی، با گذشت تنها چند ساعت از پایان این مناظره نقل محافل اینترنتی شد. آنگونه که گاردین می نویسد بیشترین کسانی که این جمله را به کار بردند، کاربران توییتر بودند. آنهابا نوشتن 105 هزار و 767 توییت در دقیقه با عبارت "سرنیزه" رکورد جالبی از خود به جا گذاشتند.



شبکه اجتماعی فیس بوک نیز عرصه دیگری برای به تمسخر گرفتن مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی بود. کاربران فیسبوک با جمع آوری تصاویر مونتاژی به پاسخ رئیس جمهوری آمریکا به انتقاد رقیب جمهوریخواهش واکنش نشان دادند.
در دیگر بخشهای مناظره دیشب دو طرف تقریبا مواضع مشترکی داشتند و تنها به بیان یک مسئله با دیدگاههای متفاوت پرداختند. در این میان مسئله نوع برخورد واشنگتن با ایران، نقطه تمرکز رامنی برای به چالش کشیدن اوباما بود. وی رقیب دموکرات خود را متهم کرد که در قبال ایران عملکردی ضعیف و منفعلانه داشته و همچنین خواستار در پیش گرفتن راهبری جامع برای مقابله با افراط‌گرایی در خاورمیانه شد.
اوباما نیز با دفاع از رویکردهای خود در قبال ایران تاکید کرد شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور توسط دولت وی اعمال شده است. در پایان هم هر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کردند که تمامی گزینه‌های دیگر را به در پیش گرفتن اقدام نظامی علیه ایران ترجیح می‌دهند. به این ترتیب مناظره آخر هم بدون این که تکلیف رای دهندگان مردد را مشخص کند، پایان یافت.
در حال حاضر رقابتهای انتخاباتی دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه در ایالت های فلوریدا، آیووا، اوهایو، ویرجینیا، ویسکانسین و کلرادو به شدت از سوی ستادهای انتخاباتی آنها دنبال می شود. گفتنی است آخرین نظرسنجی که توسط شبکه "ان بی سی" انجام شده نشان می‌دهد هر دو رقیب انتخاباتی از حمایت 47 درصد رای دهندگان برخوردارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
0
18
به نظر من نكته قابل توجه در مناظره ها اين است كه دو كانديدا روشن و شفاف مواضع و سياست ها و برنامه هاي خود را اعلام مي كنند و نه به هم توهين مي كنند نه تهديد مي كنند نه بگم بگم مي گويند تنها از سياست ها و مواضع يكديگر انتقاد مي كنند دست آخر هم دو كانديدا با هم خوش و بش كرده و آماده نظر و راي مردم مي شوند و پس از آن كانديداي شكست خورده پيروزي رقيب را تبريك مي گويد. كاش اين نوع فرهنگ مناظره در رقابت هاي انتخاباتي ايران هم ايجاد شود
نظرات بینندگان