arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

خبر مصلحی از بازداشت 50 اخلالگر ارزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات تعداد دستگیرشدگان در جریان اخلال‌ بازار ارز را 50 نفر اعلام کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسمین مصلحی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در خصوص تعداد دستگیرشدگان اخلال‌گری در بازار ارز اظهار کرد: آن 40 نفری که از سوی دستگاه قضایی اعلام شده بود، بخشی از دستگیری‌ها است که تعداد افراد دستگیر شده حدود 50 نفر است.

وزیر اطلاعات افزود: ما به عنوان دستگاه امنیتی مسئولیت پیگیری بخشی از این عوامل را برعهده داشتیم که خوشبختانه با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی کشور اخلال‌گران که بخشی از آنها دون‌پایه و بخشی دیگر ثابت بودند، شناسایی شدند. نتایج خوبی به دست آمده از جمله نقشی که بیگانگان به ویژه شبکه‌های تلویزیونی در این راستا ایفا می‌کنند که مردم باید در این مورد هوشیار باشند.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در مورد حادثه روز جمعه گذشته چابهار و تلاش برخی از دشمنان برای تجدید قوای گروهک تروریستی ریگی، اظهار داشت: مشخص است که سرویس‌های بیگانه درصدد بر می‌آیند که گروه‌هایی را شکل بدهند و در واقع به دنبال راه‌اندازی مجموعه‌های مختلفی برای تحقق اهداف سوء خود هستند که از جمله این اهداف سوء راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای و مذهبی است و این کار آنهاست.

وی افزود: وقتی یک گروهی سرکرده آن این چنین دستگیر می شود، آنها تلاش می‌کنند که این مجموعه را تجدیدقوا کنند و در این ارتباط نیز تلاش‌هایی نیز داشته‌اند، ولی با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی آنها موفق نشده‌اند و در قضیه چابهار نیز با هوشیاری که وجود داشت آنها به اهداف خود نرسیدند.

وی همچنین در پاسخ سوالی درباره علت انفجار خط انتقال لوله گاز ایران به ترکیه در خاک ترکیه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه در این زمینه در حال انجام اقدامات و پیگیری‌ها هستند و ما نیز تبادل اطلاعات با آنها در این زمینه داریم.

وزیر اطلاعات همچنین در مورد قطع امکان فعالیت شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران از سوی برخی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ماهواره‌ای گفت: هدف آنها از این اقدامات مشخص است و در واقع آنها می‌خواهند صدای واقعی مردم دنیا به گوش نرسد و در واقع این اقدامات با ادعاهای آنها مبنی بر آزادی بیان و دموکراسی تناقض دارد.

نظرات بینندگان