arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱
5آبان 1389:

پورمحمدي: احمدي نژاد مستندات مناظره‌هاي انتخاباتي راتاکنون ارائه نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان بازرسي کل کشور گفت: رئيس جمهور و ساير افراد که نسبت‌هايي را به ديگران مي‌دهند همواره بايد مستنداتي همراه داشته باشند و به مراجع مسئول داده شود که اگر تخلف و جرمي ارتکاب شده مورد تعقيب قرار گيرد.ما بايد به اين سمت حرکت کنيم که اگر سخني را بر زبان مي‌آوريم مستند باشد و زمانيکه مستند صحبت مي‌کنيم بايد آن اسناد را ارائه دهيم تا به مساله رسيدگي شود.

اين بخشي از سخناني بود که مصطفي پورمحمدي وزير کشور سابق احمدي‌نژاد و رئيس کل بازرسي کل کشور در 5 آبان سال گذشته عنوان کرد .

پورمحمدي که در مراسم نقد و بررسي عملکرد قوه قضائيه که توسط کانون دانشجويان مسلمان دانشگاه اميرکبير برگزار مي‌شد در پاسخ به پرسش دانشجويي مبني بر اينکه در جريان مناظرات انتخابي سال گذشته از سوي احمدي نژاد اتهاماتي عليه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شد،آيا تاکنون رئيس جمهور مدارک مستدلي در اين مورد به دستگاه قضائي ارائه کرده است؟ و آيا در صورت ارائه قوه قضائيه آن را رسيدگي کرده است؟ گفت: تا جايي که اطلاع دارم، نديده ام مدرک و گزارش مستندي در مورد آن پرونده و موارد ديگري که در آن گفت وگوها مطرح شده ارائه شده باشد.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور اظهار داشت: رئيس‌جمهور و ساير افراد که نسبت‌هايي را به ديگران مي‌دهند همواره بايد با مستنداتي همراه داشته باشند و به مراجع مسوول داده شود که اگر تخلف و جرمي ارتکاب شده مورد تعقيب قرار گيرد. وي تاکيد کرد: ما بايد به اين سمت حرکت کنيم که اگر سخني را بر زبان مي‌آوريم مستند باشد و زمانيکه مستند صحبت مي‌کنيم بايد آن اسناد را ارائه دهيم تا به مسئله رسيدگي شود. رئيس سازمان بازرسي کل کشور خاطر نشان کرد: اگر فردي مدارک و مستندي را در مورد هر فرد ديگري به ما ارائه دهد قطعا در سازمان بازرسي آن را تعقيب خواهيم کرد.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به اين پرسش که به نظر مي‌رسد به سختي و به ندرت امکان مطرح کردن نقدها و مشکلات در قوه قضائيه وجود دارد و هيچگاه اشکالات اين دستگاه در رسانه‌ها مطرح نمي‌شود و در برخي از موارد نيز مانند قضيه کهريزک از بالا مسئله پيگيري مي‌شود، گفت: اينکه اين گونه مسائل در رسانه‌ها مطرح نمي‌شود درست است و عملا رسانه در حوزه قضايي فعاليت بسياري ندارند.

اما اينکه مباحث به سختي در دستگاه قضايي پيگيري مي‌شود درست نيست. وي ادامه داد: در داستان کهريزک نيز قبل از اينکه اين مسئله مطرح و به رسانه‌ها بيايد در چند ماه قبل از آن خود سازمان بازرسي از آنجا بازرسي و گزارشي تهيه کرده و در زماني که اين مسئله در رسانه‌ها مطرح شد گزارش ما کاملا تهيه شده بود و حتي در آن زمان در چند جلسه مسوولان عالي قضائي اين گزارش مورد بررسي قرار گرفت و زمانيکه اين گزارش به همراه گزارش ساير نهادها به رهبري رسيد، ايشان دستور تعطيلي اين بازداشتگاه را صادر کردند.

دانشجويي از پورمحمدي پرسيد که با توجه به اينکه دانشجويان بسياري بدون اتهام در زندان به سر مي‌برند، سياست نظام در برابر آنها چيست، اظهار داشت: در جريان پرونده‌هاي دانشجويان نيستم، اما نظام ما از گذشته به جد تکرار کرده است که به دنبال اين است که فضا را به سمت فضاي آرام حرکت دهد.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور تصريح کرد: تا زماني که اين حرکت‌ها بازخوردهاي امنيتي پيدا نکند و در حوزه امنيتي نرود و يا مشکل ساز نشود، بنا بر تحمل است. وي تاکيد کرد: تا جائيکه که اين حرکت‌ها مباحث امنيتي را مخدوش و مرزهاي امنيتي را مورد تجاوز قرار ندهند، آزاد است اما در جايي هم که اعتقادات و باورهاي ديني مردم مورد تعرض قرار گيرد، قابل تعقيب است.

اين سوال را اين روزها هم مي‌توان پرسيد که در جريان مناظرات انتخابي سال گذشته از سوي احمدي‌نژاد اتهاماتي عليه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شد،آيا تاکنون رئيس جمهور مدارک مستدلي در اين مورد به دستگاه قضائي ارائه کرده است؟!

منبع: مردمسالاری
نظرات بینندگان