arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱

امامی کاشانی: مسئولان به خاطر خدا مشکلات مردم را حل کنند

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: این کشور با این ثروت می تواند به خوبی در مقابل تمامی تحریم ها بایستد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب نماز عید سعید قربان با بیان اینکه همه مسئولان باید وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند خطاب به آنها گفت: به خاطر خدا مشکلات مردم را حل کنید.

آیت الله امامی کاشانی خطیب نماز عید سعید قربان در خطبه دوم نماز امروز، با بیان اینکه نماز عید قربان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: نماز عید قربان از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و باید به اهمیت این نماز پی برد.

وی در ادامه وحدت و اتحاد مسلمانان را لازم و ضروری دانست و نماد این وحدت و اجتماع را در حج عنوان کرد و گفت: حقیقتا حج اجتماع عظیمی است ما در حج با هم بودن مسلمانان را مشاهده می کنیم و با این با هم بودن پی می بریم که چقدر پیامبر(ص)  بر اجتماع مسلمین تاکید می کردند.

وی افزود: اجتماع امت اسلامی و همدلی در دنیایی که دشمنان به خیال خود می خواهند پیامبر اکرم ( ص) و امام هادی(ع) را با اقدامات خصمانه کوچک کنند وظیفه است.

خطیب نماز عید قربان همچنین افزود: البته در داخل کشور نیز ما نیاز به اجتماع و وحدت مردم داریم با این اجتماع و وحدت می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم در زمان طاغوت کشور ایران اصلا به حساب نمی آمد اما بعد از پیروزی انقلاب ما با ایثار ، شهادت و فداکاری ملت توانسته ایم به جایگاه خوبی دست یابیم و باید قدر این انقلاب را دانست.
 
آیت الله کاشانی با بیان اینکه باید مشکلات کشور برطرف شود از دست اندرکاران و مسئولان ذیربط خواست تا با ارائه برنامه مشکلات را برطرف کنند چرا که این کشور با این ثروت می تواند به خوبی در مقابل تمامی تحریم ها بایستد.
 
وی همچنین با اشاره به تحریم های کشورهای غربی علیه ایران اظهار داشت: دشمنان خیال می کنند که با تحریم ها می توانند کشور را تکان دهند اما با تدبیر و درایت می توان مقابل تمامی این تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد می کنند ایستاد.
 
امامی کاشانی ادامه داد: البته باید تمامی مسئولین و دست اندرکاران وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی از مسئولین خواست که به خاطر خدا مشکلات را حل کنید و از فرصت ها و موقعیت ها به نفع کشور استفاده کنید.
 
خطیب نماز عید سعید قربان افزود: مقام معظم رهبری بارها بر سرمایه گذاری، تولید ملی و حل مشکلات اقتصادی تاکید کردند از این رو بنده نیز می خواهم که این مسائل با جدیت پیگیری شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه باید از کارشناسان به نحو مطلوب استفاده کرد، افزود: همه باید تلاش کنیم تا مردم در مشکل قرارنگیرند و این نیاز به وحدت، همدلی و تبعیت از رهبری دارد.
 
وی گفت: اجتماع و باهم بودن، عزت و حفظ اقتدار در مسائل اقتصادی نیازمند تقوا است.
 
بنا بر این گزارش آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز عید سعید قربان ضمن تبریک این عید افزود: عید سعید قربان درس های فراوانی دارد که مهمترین آن مکتب فداکاری و ایثار است.
 
وی خاطر نشان کرد: قربان نشان داد که ابراهیم چه انسان بزرگی است و چگونه توانست خود را به خدا وصل کند.

امامی کاشانی رمز عید قربان را امتحان الهی عنوان کرد و افزود: ما همه در امتحانیم در نعمت و در نقمت ها در امتحان قرار داریم .
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه باید نعمت ها را پاس داشت، خطاب به نسل جوان اظهار داشت: عزیزان من نعمت جوانی را پاس بدارید نعمت جوانی به شهوت رانی نیست بلکه استفاده دقیق از کمال، علم و ارزش های الهی و انسانی است.
نظرات بینندگان