arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله خاتمی برگزار شد/ تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیست و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله خاتمی، نماینده امام(ره) در استان و امام جمعه فقید شهرهای اردکان و یزد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان و شهرستان اردکان برگزار شد.



به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی با برشمردن خصوصیات برجسته آن عالم ربانی،اخلاق مداری را از جمله ویژگیهای ممتاز ایشان برشمرد که آن مجتهد و روشنفکر دینی را متصفف به معلم اخلاق نمود و گفت: تمامی خصوصیات ایشان دلیلی بر آن شده تا بعد از گذشت حدود ربع قرن از ارتحالشان، هنوز در دلهای مردم زنده باشند و گواه این مطلب چنین جمعیتی است که در این مجلس گرد هم امده اند.

فرزند یادگار سومین شهید محراب در ادامه به موضوع اخلاق در اسلام و رواج آن در جامعه پرداخت و اظهار داشت: جامعه ما امروز در تمام بخشها اعم از خانواده،سیاست،ورزش و غیره در حال یک نزول اخلاقی است و به عبارتی، نسبت به گذشته از اخلاق، بسیار کم بهره تر شده است.

مدرس حوزه علمیه قم با تبیین اصول و بایدها  و نبایدهای جاری در دین مبین اسلام، جایگاه و اهمیت اخلاق را بسیار برجسته دانست و تصریح کرد: دینداری و مسلمانی ما باید در اخلاق مان بروز و ظهور پیدا کند.

وی با طرح این پرسش که چرا در جامعه امروز به اخلاق که بنیان و فلسفه وجودی ماست پایبند نیستیم ،گفت:یکی از اهم دلایل ، بخاطر این است که در کنار هر اصل اخلاقی یک توجیه شرعی قرار داده ایم و اخلاقمان را ذبح کردیم.به راحتی دروغ می گوییم،تهمت می زنیم و در آخر،توجیه و مصلحتی برای آن می تراشیم.



حجت الاسلام صدوقی با بیان اینکه امروز تهمت،سوءظن و تنگ نظری بلای جامعه شده است گفت:وقتی اینها در جامعه رواج پیدا کند به جایی می رسیم که فقط خود را مسلمان می دانیم .

وی یاداور شد:به خود اجازه ندهیم براحتی درباره دیگران قضاوت کنیم و به آنها نمره دهیم،آنرا به خداوند احکم الحاکمین واگذار و با توجیهاتی که دست و پای دین و اخلاق در جامعه را گرفته مبارزه کنیم.

از دیگر برنامه های این مراسم معنوی می توان به پخش کلیپی از زندگی حضرت آیت ا.. خاتمی و مدیحه سرایی اشاره نمود.

همچنین در حاشیه مراسم نمایشگاه عکس و اثار آیت ا.. خاتمی در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این مراسم بیوت خاتمی و صدوقی،تابش نماینده مردم اردکان، دشتی و رضایی معاونین سیاسی ، و پشتیبانی استاندار،جوکار،یحیی زاده و زارع زاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی،قضاوتی دادستان یزد، دهقان دبیر اجرایی خانه کارگر، وحیدی وسفید از نمایندگان و استانداران ادوار یزد ،فرمانداران اردکان و میبد،روسای ادارات شهرستان ، مدیر و روحانیون حوزه علمیه اردکان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء پنج شنبه در محل مسجد کوشکنو ، پایگاه انقلاب اسلامی در شهرستان اردکان برگزار شد.

همچنین مراسم یادبودی نیز عصر همانروز بر سر مزار آن عالم روشن ضمیر در گلزار شهدا برپا گردید. شرکت کنندگان در این مراسم یادبود نیز با قرائت فاتحه ، یاد و خاطره نماینده فقید حضرت امام(ره) در استان یزد را گرامی داشتند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
2
چنین روحانیتی همیشه در دل مردم می ماند حتی اگر آن مردم مسلمان نباشند همیشه انسانیت حرف اول را میزند نه شرعیت تنها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
4
درود بر اين مرد بزرگ و فرزند فاضلش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
3
خدا رحمتش کند
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
2
چه عجب چماقدارها نبودند!!!
درهر حال درود بر خاتمي
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
3
روحش شاد و یادش گرامی باد
نظرات بینندگان