arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱

آخرین قیمت خودروهای داخلی ، تورم بیش از 100 درصدی در بازار خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر نگاهی به قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در آبان ماه سال گذشته بیندازیم، با این واقعیت تلخ روبه‌رو خواهیم شد که تورم بازار خودرو بیش از 100 درصد نیز بوده است، یعنی برخی قیمت‌ها در عرض یک سال، بیش از دو برابر شده‌اند.


البته تمام خودروها از این قائده پیروی نمی‌کنند و برخی زیر 100 درصد افزایش قیمت در این یک سال به خود دیده‌اند، اما با این حال هم‌اکنون کمتر خودرویی را می‌توان در بازار پیدا کرد که زیر 40 درصد رشد قیمت را تجربه کرده باشد. این در حالی است که افزایش قیمت خودرو در نمایندگی‌ها متناسب با بازار نبوده و سازمان حمایت اجازه نداده خودروسازان قیمت محصولات خود را نزدیک به نرخ بازار تعیین کنند.
از همین رو با وجود چند مرحله افزایش قیمت رسمی، هنوز هم شکافی عمیق میان قیمت خودروها در بازار و نمایندگی به چشم می‌آید. از دید کارشناسان، کاهش شدید تولید خودرو طی سال جاری دلیل اصلی رشد قیمت خارج از تصور خودروهای داخلی است، زیرا عرضه نتوانسته خود را با تقاضا هماهنگ کند و از همین رو قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
1
103
آقا پیکان دنده هیلمنی چند شده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
1
74
افسارهای در رفته ...!
ارباب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
2
70
با هزار بدبختي چند ماهه كار ميكنم يه پرايد بخرم به زور پولم رسيد به 8 ميليون رفتم بخم شده 13 ميليون پرايد .... اقايون تو را به خدا از جان مردم چه ميخاهيد
نظرات بینندگان