arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱

وجود آدم کوتوله‌ها در اسلام آبادغرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایلنا: چند سال پیش برخی از افراد خواسته و یا ناخواسته خبری را در جامعه منتشر کردند مبنی بر وجود آدمهای کوتوله در شهر اسلام آبادغرب.

این شایعه و خبر تا جایی در عمق جامعه وارد شد که چند روز بعد از انتشار این واقعه، کلیپ‌هایی از تصویر آدمهای کوتوله کشف شده گوشی به گوشی شهروندان می‌گشت و کمتر کسی بود که حداقل یکبار این کلیپ ها و بلوثوت ها را ندیده باشد.

برخی از سایتها هم مدعی شدند، چند قاچاقچی عتیقه که مشغول حفاری غیر مجاز بـرای یافتن گنج در محدوده منطقه باستانی «قیرمنصوری» شهرستان اسلام آباد غرب بوده اند، این آدم کوتوله ها را دیده اند.

ماهها از این ماجرا گذشته و مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان اسلام آبادغرب، این خبر را به شدت تکذیب کردند و چند صباحی طول نکشید که این شایعه در اذهان مردم کرمانشاه رو به فراموشی گذاشت.

اما از چند روز پیش دوباره خبر کشف و مشاهده آدم کوتوله ها در شهر اسلام آبادغرب پیچید، ولی این بار این شایعه به حدی قوت گرفت که برخی از افراد محلی ادعا می کردند که با چشمان خود این آدم کوتوله ها را دیده اند.

از طرف دیگر، جلیل رحیمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به شدت این خبر را تکذیب می‌کند.

وی می گوید: براساس اخبار و استنادات موثقی که در اختیار این اداره است، وجود چنین موجوداتی، صحت ندارد و این خبر تنها ساخته ذهن برخی افراد سودجو و فرصت طلب است.

رحیمی می افزاید: کـارشناسان میراث فـرهنگی درباره انتشار تصویری مبنی بر کشف آدم کوتوله ای عجیب الخلقه در منطقه غیرمسکونی اسلام آبـاد غـرب، به صورت قاطع وجود این نـوع موجودات را کذب و دروغ می‌دانند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه می گوید: متاسفانه این دومین باری است که برخی افراد سودجو، دست به چنین اقدام بی اساسی می‌زنند.

از سویی دیگر، در کنار این خبر، شایعه ای دیگر، در آن سالها، سینه به سینه مردم شهرستان اسلام آبادغرب پیچید.

خبر این بود که یـابندگان این مـوجودات عجیب الخلقه، آنها را بـه اداره میراث فـرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آباد غـرب تحویل داده اند.

ولی اصغر رشنو، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسلام آبادغرب، این خبر را کاملا کذب و دروغ عنوان می‌کند.

این مقـام مسئول در این باره می‌گوید: از آنجا که این شهر، تاریخی و در فهرست آثار ملی ثبت شده، از محـدوده‌های تحت حفاظت این اداره است که به محض شنیدن این خبر، تمام منطقه توسط کارشناسان این اداره، بررسی شد، امـا بـا هیچ حفـاری غیرمجازی روبرو نشدیم.

از این دست اخبار و شایعات، مبنی بر وجود موجودات عجیب الخلقه در استان کرمانشاه کم نیست.

تقریبا در اوایل سال ۷۰، شایعه ای در کرمانشاه مبنی بر وجود حیوانی آدمخوار و شبگرد در حومه این شهر پیچید.

شایعه تا حدی قوت گرفت که عملا رفت و آمدهای مردم حومه شهر در ساعات شب به شدت کاهش یافت و حتی برخی از افراد دچار بیماریها و ناراحتی های روحی شدند.

نکته‌ای که در این میان قابل توجه است، چرایی دلیل انتشار این خبر در جامعه است.

آیا عده ای با انتشار و ساختن این داستانهای دروغین منافعی را دنبال می کنند و یا اینکه به نوعی سادیسم اجتماعی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه مبتلا شده اند.

به هر حال بهتر است که مسئولان ذیربط به صورت مستقیم مردم را از حقیقت ماجرا باخبر کنند و اجازه ندهند که بیشتر از این، اخبار دروغین و کذب از این دست، در جامعه ما منتشر شود.

نظرات بینندگان