arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱

دستگاهی که قبض برق خانواده را پیش‌بینی‌ می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک گروه صنعتی ایرانی به منظور کمک به مدیریت مصرف برق، دستگاه "نشانگر مصرف برق خانگی" را با اتکا به دانش فنی بومی و توانمندی های متخصصان داخلی تولید کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون فنی و تولید این گروه صنعتی در حاشیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته، هم اکنون کشور توانسته است در صنعت اندازه‌گیری هوشمند (طراحی و تولید کنتورهای هوشمند برق، آب، گاز و نشانگر مصرف) به خودکفایی برسد.

سپهر ذاکری با بیان اینکه این نشانگر دارای تاییدیه کیفی سازمان بهره‌وری انرژی کشور (سابا) است، از ویژگی‌های مهم این نشانگر را سه تعرفه با قابلیت تعریف نرخ هزینه مصرف برای هر تعرفه، نمایش هزینه‌های برق مصرفی به صورت لحظه‌ای تا 15 کانال، پیش‌بینی هزینه برق مصرفی به صورت روزانه، ماهانه و سالانه و ذخیره اطلاعات مصرفی دوره‌های گذشته به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه به مدت دو سال برشمرد.

وی طی دوره طراحی تا تولید این محصول را یک سال بیان کرد و گفت: خط تولید صنعتی این محصول از 10 روز دیگر آغاز به کار می‌کند. به گفته وی، این دستگاه میزان مصرف برق همه وسایل برقی خانه را به همراه هزینه ریالی آن محاسبه و مشخص می کند.

ذاکری با بیان اینکه می توان میزان مصرف برق را از طریق این دستگاه و از راه دور با پیامک کنترل کرد، افزود: این دستگاه با جمع‌بندی چند مدل مختلف و نوآوری به مرحله تولید رسیده و نمونه خارجی در جهان ندارد زیرا براساس تقاضا و نیاز داخلی طراحی و تولید شده است.
نظرات بینندگان